وزیر امور خارجه ترکیه گفت که کشورش آماده گفتگو با ارمنستان درباره تشکیل کمیسیون مشترک از تاریخدانان دو کشور برای تحقیق درخصوص وقایع سال 1915 میلادی ترکیه عثمانی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه،وزیر امور خارجه ترکیه گفت:‌ کشورش آماده گفتگو با ارمنستان درباره تشکیل کمیسیون مشترک از تاریخدانان دو کشور برای تحقیق درخصوص وقایع سال 1915 میلادی ترکیه عثمانی است.

 "احمد داوداوغلو" با حمایت از پیام نخست وزیر این کشور به ارامنه و ابراز همدردی وی با نوادگان ارامنه ای که در وقایع 1915 میلادی ترکیه عثمانی کشته شدند ، گفت: تاریخ فقط از برگ های سیاه و سفید تشکیل نشده است، همه باید در فضایی معتدل پختگی خود را با ابراز همدردی نشان دهند.

وی افزود: آنچه نخست وزیر ترکیه انجام داد در واقع یک فراخوان بود ، امیدواریم به این فراخوان پاسخ مثبت داده شود.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد ، پیام اردوغان به مناسبت سالروز وقایع 1915 میلادی ترکیه واکنش های مثبتی در پی داشته است.

وی گفت: اکنون ما منتظریم به گامی که برداشته ایم پاسخ داده شود.

داوداوغلو با تاکید بر اینکه ترک ها و ارامنه هزار سال تاریخ مشترک دارند ، گفت:‌ پیام نخست وزیر ترکیه یک فراخوان است نه بیانیه یکجانبه.

وی اظهار داشت: اگر شرایط عصر کنونی را به خوبی درک کنیم، ‌می توانیم آینده را نیز در کنار یکدیگر بسازیم.

داوداوغلو گفت: پیام تسلیت نشانه ضعف نیست بلکه به مفهوم اعلام این موضوع به طرف مقابل است که ما آنان را درک می کنیم و به آنان احترام می گذاریم. این وظیفه انسانی نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار