روسيه و اسلواکی درباره تحويل سالانه 6 تن نفت روسيه مذاکره می‌کنند

روسیه و اسلواکی در حال مذاکره درباره طرح توافقنامه بین دولتی مبنی بر تحویل سالانه شش تن نفت و ترانزیت همین میزان نفت از طریق خاک اسلواکی تا پایان سال 2029 هستند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ریانووستی، وزارت انرژی روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد روسیه و اسلواکی در حال مذاکره درباره طرح توافقنامه بین دولتی مبنی بر تحویل سالانه شش تن نفت و ترانزیت همین میزان نفت از طریق خاک اسلواکی تا پایان سال 2029 هستند.

براساس این بیانیه ، این توافقنامه احتمالا تا پایان سال 2014 به امضا خواهد رسید.

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد در این مذاکره درباره همکاری ها در بخش نفتی ، دو طرف در مورد استفاده از خط لوله نفتی « دروژبا » به منظور انتقال نفت روسیه به سوی کشورهای اروپایی ابراز تمایل کردند.

مذاکره کنندگان همچنین خاطرنشان کردند که تحویل گاز طبیعی روسیه به اسلواکی و ترانزیت این سوخت از طریق خاک این کشور بدون وقفه و مطابق قراردادهای بلند مدت انجام شده است.

کارگروه انرژی کمیسیون بین دولتی روسیه و اسلواکی روز چهارشنبه در براتیسلاوا نشستی تشکیل داد. میخائیل گریازنوف ، رئیس بخش پردازش نفت و گاز وزارت انرژی روسیه سرپرستی هیأت روسی را بر عهده داشت. آلنا زاکووا ، مسئول روابط بین الملل وزارت اقتصاد اسلواکی نیز ریاست این نشست را بر عهده داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: روسیه ، اسلواکی ، نفت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار