عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع کاروان‌های راهیان نور گفت:دشمن با تجهیزات پیشرفته اراده کرده بود که سه روزه خوزستان را تصرف کند اما مغلوب تزکیه و تهذیب نفس رزمندگان ما شد

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی در جمع کاروان‌های راهیان نور حاضر در یادمان عملیات بازی دراز اظهار کرد: شهدا با جان خود صادقانه و خالصانه معامله کردند تا دشمن را از این مرز و بوم بیرون کنند.

وی با اشاره به رشادت شهدا در هشت سال دفاع مقدس افزود: شهیدان شیرودی، حاج بابایی، پیچک و رضایی در سال 60 حماسه‌های بسیاری آفریدند و سربلندی امروز ما در تجدید خاطره عملیات بازی دراز به‌واسطه این است که شهدا جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: می‌بایست از رزمندگان، جانبازان و شهدا و حماسه‌های آنها همواره با عزت یاد کنیم چرا که شهدا و ایثارگران موجبات افتخار و سربلندی امروز ما را فراهم کرده‌اند.

کوثری با اشاره به الگو بودن شهدا افزود: شهید ابراهیم هادی علاوه بر عمل به کلام خدا و دفاع از این مرز و بوم یاریگر خانواده‌های مستضعفان نیز بود که در انتهای راه سعادت جان و مال خود را فدا کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمودند که خادم ملت هستند و برای استقلال ملت و کوتاه کردن دست اجانب از این کشور آمده‌اند و سربازان رهبری نیز اینچنین نگاهی دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ولایتمداری به‌معنی عمل به آیات قرآن است افزود: دشمن با تجهیزات پیشرفته اراده کرده بود که سه روزه خوزستان را تصرف کند و هفت روزه به تهران برسد اما به‌دلیل تزکیه و تهذیب نفس رزمندگان در نیت شوم خود شکست خورد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان خاطراتی از عملیات بازی دراز بیان کرد: شهید رضایی می‌گوید که ما به سمت هدف‌های بازی دراز در ارتفاع 1100، 1150 متری با تعداد کمی از نیروها حرکت کردیم که با یاری خداوند توانستیم این ارتفاعات را بازپس بگیریم.

وی افزود: شهید رضایی ادامه می‌دهد که یکی از فرماندهان اسیر عراقی این عملیات درخواست دیدار با فرمانده عملیات را داشت که دوستان با اشاره به بنده گفتند که وی فرمانده ما است، ولی در جواب اسیر عراقی گفت که فرمانده شما بر روی اسب سفیدی سوار بود که سلاح‌های ما توان درگیری با ایشان را نداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اخلاص رزمندگان سبب نصرت و یاری امام زمان (عج) در جبهه‌ها شد و زمانی که شهید رضایی این سخنان را در رسانه‌ها مطرح کرد، بنی‌صدر با سخنان نسنجیده‌ای برآشفت.

کوثری با اشاره به روزهای آغازین جنگ تحمیلی گفت: بنی‌صدر یک مانع بزرگ بود که نمی‌خواست وحدت میان سپاه و ارتش برقرار شود اما در منطقه بازی دراز این ارتش و سپاه با قرارگیری در کنار یکدیگر حماسه‌ای غرورآفرین خلق کردند.

وی با اشاره به مخالفت شهید شیرودی با ورود بنی صدر به پادگان سرپل‌ذهاب گفت: می‌بایست همچون شهدا با مسائل هوشیارانه برخورد کنیم و اقتصاد مقاومتی را به مانند دفاع مقدس با تدبیر، براساس اتکا به تولیدات داخلی و رهنمودهای رهبری اجرا کنیم.

برچسب ها: کوثری ، نماینده ، مردم ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
امام زمان منجی کل عالم بشریت است و با تمام دشمنان اسلام واقعی مبارزه خواهد کرد، از قبیل شیطان پرستان، منافقان، مشرکان ، کافران
آخرین اخبار