رئیس جمهور امریکا،‌ روز شنبه گفت کره شمالی یک کشور منزوی است که مرزهای آن کشور با کره جنوبی در واقع مرز با آزادی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ،"باراک اوباما"،‌ رئیس جمهور امریکا،‌ روز شنبه گفت کره شمالی یک کشور منزوی است که مرزهای آن کشور با کره جنوبی در واقع مرز با آزادی است. 

رئیس جمهور امریکا که در جمع نیروهای امریکایی در سئول سخن می گفت افزود مرز دو کشور کره شمالی و کره جنوبی مرز بین دموکراسی و یک دولت منزوی است. اوباما گفت دولت کره شمالی بیش از آن که آمال و رویاهای مردم این کشور را محقق کند این مردم را در چنگال گرسنگی گرفتار کرده است. 

 اوباما تصریح کرد ادامه تلاش های کره شمالی برای ساخت سلاح های هسته‌ای تنها به انزوای هر چه بیشتر پیونگ یانگ منتهی خواهد شد. 

اوباما با اشاره به آماده شدن کره شمالی برای انجام یک  آزمایش هسته ای جدید گفت: «هر کسی می تواند دیگران را تهدید کند. اما تهدید کردن نمی تواند کسی را قدرتمند سازد.» 

به رغم تحریم های گسترده بین المللی که علیه کره شمالی وضع شده است، پیونگ یانگ خود را برای انجام چهارمین آزمایش هسته ای اش آماده می کند. 

رئیس جمهور امریکا همچنین گفت ائتلاف بین واشنگتن و سئول همچون گذشته ائتلافی قدرتمند است. 

اوباما گفت: «ما در استفاده از توان نظامی خود برای دفاع از هم پیمانان خود لحظه ای درنگ نخواهیم کرد.»

 اوباما در این نطق گفت :«تعهد آمریکا در خصوص تامین امنیت جمهوری کره (جنوبی) در مواجهه با تجاوز فقط قوی تر می شود. ائتلاف ما با کارهایی که آنها (کره شمالی) برای جلب توجه می کنند متزلزل نمی شود. این کار فقط باعث می شود بقیه جهان نیز از ما حمایت کند.»

رئیس جمهور آمریکا گفت قدرت واقعی از داشتن یک دموکراسی مشارکتی آزاد ، بازارهای آزاد و جامعه ای آزاد برای حرف زدن علیه دولت خود به دست می آید.

اوباما گفت :«ما از قدرت نظامی خود برای تحمیل این چیزها به دیگران استفاده نمی کنیم ، اما در استفاده از این نیرو برای دفاع از متحدان خود و شیوه زندگی خودمان تردید نخواهیم کرد.»

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار