مقامات تایلند روز شنبه اعلام کردند انفجار بمب در نزدیکی محل برگزاری مسابقه ماهیگیری در جنوب این کشور به کشته شدن 3تن و زخمی شدن 20 نفر دیگر منجر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه،مقامات تایلند روز شنبه اعلام کردند انفجار بمب در نزدیکی محل برگزاری مسابقه ماهیگیری در جنوب این کشور به کشته شدن سه افسر پلیس و زخمی شدن 20 نفر دیگر منجر شد.

بمب کنترل از راه دور که در یک پاسگاه پلیس امنیتی در منطقه سای بوری در استان پاتانی کار گذاشته شده بود حدود ساعت هفت بعد از ظهر روز جمعه منفجر شد.

به گفته "پارادورن پاتاناتابات" یک مشاور امنیتی یینگلوک شیناواترا نخست وزیر تایلند تصریح کرد با نزدیک شدن سالگرد حمله به یک مسجد در استان پاتانی که 32 کشته بر جا گذاشت، مقامات منطقه در وضعیت آماده‌باش به سر می‌برند.

این مقام با اشاره به وسیع بودن منطقه، افزود هر ساله جنگجویان برای نشان دادن قدرت خود حملاتی را در منطقه به اجرا می‌گذارند.

 درگیری‌ها در سه استان مسلمان نشین جنوب تایلند از حدود سه دهه پیش آغاز شده و تا کنون بیش از شش هزار کشته بر جا گذاشته است.

بسیاری از ساکنان این استان‌ها مقامات تایلند را به سوء استفاده از حقوق بشر و بی‌احترامی به موازین دینی، فرهنگی و زبانی متهم می‌کنند.

انتهای پیام/



برچسب ها: کشته ، زخمی ، بمبگذاری ، تایلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار