استاد دانشگاه‌ کرمان گفت: یادآوری قدر و منزلت زنان در جامعه باید مورد توجه باشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، «حسن مجیدی‌فر» در مراسم جشن ریحانه النبی بمناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن از طرف هیئت شهدای بیت‌الله الحرام کرمان اظهار کرد: مرحوم شریعتی در پژوهش‌های خود در خصوص معرفی شخصیت دختر گرامی پیامبر اسلام(ص) خواستند از حضرت محمد(ص) مایه بگذارند اما دیدند کافی نیست، خواستند از حضرت علی(ع) مایه بگذارند، دیدند کافی نیست و نهایتاً گفتند، فاطمه، فاطمه است.

این استاد قرآن، خاطر نشان کرد: خداوند در سوره‌ی نساء آیه‌ی 31 مقام و شأن زن را بیان می‌کند و حضرت فاطمه(س) نمونه‌ی واقعی خصوصیاتی است که قرآن از یک زن انتظار دارد.

وی ذکر همراه با شعور و تفکر را از ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) برشمرد و افزود: این بانوی بزرگ اسلام، همواره در همسرداری، تربیت فرزند و ولایت‌مداری بهترین اسوه و الگوی زنان هستند.

مجیدی‌فر، افزود: متأسفانه با دور شدن جامعه از ارزش‌ها شاهد افزایش طلاق در جامعه بخصوص در کرمان هستیم که جای نگرانی دارد و باید مورد توجه مراکز فرهنگی و مسئولان قرار گیرد.

این استاد دانشگاه، گفت: زن در اسلام بعنوان یک عنصر صبور شناخته شده و تحقیقات نشان داده آستانه‌ی تحمل زن، بیش از نُرم معمول است.

وی با تأکید بر لزوم تبیین جایگاه واقعی زنان خاطرنشان کرد: یادآوری قدر و منزلت زنان در جامعه باید مورد توجه باشد.

براساس این گزارش، در ادامه برنامه‌هایی چون تواشیح، مولودی‌خوانی، مسابقه و سخنرانی برگزار شد و از همسر جانباز «اکبر توسگ» و همسر جانباز «کرامت باسزه» بعنوان زنان صبور و پرستاران شبانه‌روزی همسران جانبازشان، تجلیل شد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرمان ، زنان ، منزلت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.