وزیر امور خارجه آمریکا از دولت سودان جنوبی و نیروهای مخالف خواست از تهاجمات نظامی دست بکشند و به توافقنامه آتش بس پایبند باشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا  ،"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا از دولت سودان جنوبی و نیروهای مخالف خواست از تهاجمات نظامی دست بکشند و به توافقنامه آتش بس ماه ژانویه پایبند باشند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد کری در گفتگوی تلفنی با سالوا کر رئیس جمهوری سودان جنوبی درباره ناآرامی ها در این کشور از جمله خشونت های اخیر و هدف گیری غیر نظامیان توسط گروه‌های مسلح دو طرف درگیر به شدت ابراز نگرانی کرد.

در دو ماه گذشته ، هزاران نفر در درگیری هایی کشته شده اند که نیمه دسامبر در قالب مناقشه سیاسی میان کر و ریک ماچار معاون سابقش آغاز شد.

کری و کر در این گفتگوی تلفنی از روند صلح به میانجیگری سازمان بین دولتی توسعه ( ایگاد ) اعلام حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است وزیر امور خارجه آمریکا حملات اخیر به نیروهای سازمان ملل متحد را در سودان جنوبی محکوم کرد و از کر خواست امکان دسترسی به همه مناطق این کشور را برای نیروهای این سازمان فراهم کند.

 علاوه بر این کری از تصمیم دولت سودان جنوبی برای آزادی 4 مقام سیاسی بلند پایه که از دسامبر تاکنون بازداشت شده اند ، استقبال کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار