تبریز/

برگزاری جشنواره اختراعات و ابتکارات در تبریز

این جشنواره در هفت گروه عمران، ساختمان و محیط زیست، معماری، هنر و شهرسازی، مکانیک، مکاشین آلات و متالوژی، برق و کامپیوتر، شیمی و مواد،‌ کشاورزی و رباتیک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، دبیر سیاستگذاری و راهبردی جشنواره اختراعات و ابتکارات کلانشهر تبریز هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد شور و نشاط و ارتقای دانش و توانایی در بین مخترعان، مبتکران و نخبگان و همچنین برای ارتباط بیشتر صاحبان صنایع و کارخانجات و دستگاه‌های اجرایی با نخبگان و مخترعان برشمرد و گفت: انتخاب اختراعات و ابتکارات مرتبط با حوزه شهرداری و تجاری‌سازی طرح‌ها در شهرداری تبریز، تسهیل در تجاری‌سازی اختراعات با توجه به ظرفیت‌های موجود، ترویج فرهنگ اختراع و ابتکار و تجلی روحیه خودباوری در منطقه و کشور از اهداف مهم این جشنواره است.

شیدایی در ادمه افزود:بعداز داوری اولیه در بین طرح‌های ثبت نام شده از سراسر کشور 212 طرح برای داوری نهایی انتخاب شده است.

وی افزود: این تعداد طرح از میان بالغ بر 700 ثبت نام شده در سامانه جشنوار انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سطح ملی فراخوان شده بود، افزود: طرح‌ها از سراسر کشور از جمله اصفهان، اراک، تهران، ارومیه، اردبیل، همدان، زنجان، خوزستان، کرمانشاه و ... به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

شیدایی تاکید کرد: این فعال حوزه پژوهش اظهار کرد: علاوه بر انتخاب طرح‌های برتر هر یک از گروه‌ها، سه طرح به انتخاب فدراسیون مخترعان، سه طرح توسط حامیان مالی جشنواره و سه طرح برگزیده تمام طرح‌ها نیز جوایز این جشنواره را دریافت خواهند کرد.

نخستین جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات کلانشهر تبریز از بیستم اردیبهشت ماه لغایت بیست و دوم اردیبهشت ماه به همت شهرداری در تبریز برگزار می‌شود./س
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.