مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریزگفت: پروژه قیرسازی بیش از 95 درصد پیشرفت داشته که امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، دخیلی در مجمع عمومی شرکت پالایش نفت تبریزافزود:در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» مزین شده تمام کارکنان و اعضای این شرکت با عزم و مدیریت جهادی خود نقش بسیار موثر و غیرقابل انکاری در تحقق شعار امسال ایفا خواهند کرد.

وی با اشاره به عملکرد و برنامه‌های شرکت در سال 92 ادامه داد: پالایشگاه تبریز در سال گذشته با همت جهادی تمام کارکنان خود توانسته است به اکثریت اهداف تعیین شده با وجود مشکلات عدیده‌ای و تحریم‌های اقتصادی دست یابد.

دخیلی با اشاره به انجام تعمیرات اساسی تمام واحدهای پالایشی در سال‌جاری افزود: در این تعمیرات اساسی واحدها به مدت 22 روز از چرخه فعالیت خارج شده و عملیات بهسازی، تمیزکاری و رفع نواقص انجام خواهد شد که با وجود قطع تولید تمهیداتی به کار گرفته شده تا این امر موجب کاهش سوددهی سهام پالایشگاه نگردد.

دخیلی ادامه داد: بازیافت گازهای ارسالی به مشعل پالایشگاه یکی دیگر از طرح‌های این شرکت است که در این پروژه تمام گازهای مفیدی که در مشعل‌ها به هدر می‌رود بازیافت شده و در سیستم سوخت کوره‌های پالایشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت که از دیدگاه اقتصادی و همچنین از لحاظ جلوگیری و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح روغن‌سازی در دو فاز گفت: در فاز اول مواد اولیه از خارج سازمان تهیه و با تبیین فرمولاسیون در این شرکت مخلوط و بسته‌بندی شده و به عنوان روغن هیدرولیک و روغن ماشین‌آلات صنعتی قابل عرضه به بازار می‌شود و در فاز دوم احداث واحد روغن‌سازی از اهم طرح‌های فعالیتی شرکت در بلندمدت قرار دارد که خود موجب افزایش سوددهی هر سهم شرکت خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه‌های کاهش انرژی و کیفی‌سازی محصولات و طرح‌های زیست محیطی یادآور شد: در پروژه‌های زیست محیطی به دنبال کنترل و کاهش آلایندگی‌های هوا، آب و خاک به عنوان یکی از مسئولیت‌های مهم اجتماعی و تعهدات ارزشی و اخلاقی شرکت هستیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز افزود: علاوه بر پروژه‌های متعدد میان مدت از قبیل طرح‌های کاهش مصرف انرژی و بهبود راندمان تجهیزات دو پروژه سرمایه‌های بلندمدت نیز یکی در قالب طرح جامع و دیگری در قالب بهینه‌سازی کمی و کیفی محصولات در حال پیگیری است.
 
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.