یک تحلیل‌گر سیاسی به پرس تی‌وی گفت پوشش رسانه‌ای اوضاع اوکراین مخدوش و مملو از دروغ‌پردازی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،دنی شکتر، روز شنبه (۶ اردیبهشت، ۲۶ آوریل) در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت: «ما همگی دروغ‌های زیادی در این زمینه می‌شنویم. از تمامی حقایق مطلع نمی‌شویم.»

 

وی افزود: «این یک وضعیت ساده‌ سیاه و سفید نیست؛ اما متاسفانه رسانه‌ها به این شیوه با آن برخورد می‌کنند.»

 

این تحلیل‌گر سیاسی با انتقاد از نبود یک تحقیق و رسیدگی مستقل به واقعیت‌ها تاکید کرد در رابطه با بحران اوکراین عوامل بی‌شماری باید در نظر گرفته شود از جمله فاکتورهای اقتصادی، منابع طبیعی اوکراین و دستور کار توسعه‌طلبانه‌ ناتو.

 

تنش‌ها بین روسیه و غرب در پی اعلام استقلال کریمه از اوکراین و پیوستن این منطقه به فدراسیون روسیه به دنبال برگزاری همه‌پرسی ۱۶ مارس تشدید شد.

 

در همین حال، اعتراضات در سراسر شهرهای شرقی اوکراین در چند هفته‌ گذشته به چشم می‌خورد و تظاهرات‌کنندگان طرفدار روسیه در چند شهر و منطقه‌ اوکراین ساختمان‌های دولتی را تصرف کرده‌اند.

 

دولت موقت کی‌یف به همراه آمریکا، روسیه و اتحادیه‌ اروپا، ۱۷ آوریل در شهر ژنو سوئیس پیمانی را امضا کردند که به موجب آن همه طرف‌ها باید بحران در شرق اوکراین را کاهش دهند.

 

با این وجود، مقام‌های موقت اوکراین روز جمعه (۵ اردیبهشت، ۲۵ آوریل) از آغاز مرحله‌ دوم عملیات واحدهای ارتش در سرکوب فعالان طرفدار روسیه در شهرهای شرقی این کشور خبر دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار