شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به روند نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد سطح منطقه گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی سال گذشته به نسبت سال 91 از رشد قابل توجه 107 درصدی برخوردار بوده است.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ سیدعلیرضا حسینی، شهردار منطقه 9 تهران
افزود: در سال گذشته به طور مجموع 977  پروانه صادر شده که به میزان 67 پروانه نسبت به سال 91 رشد داشته است.

حسینی تشویق‌های مالی و تخفیفات شهرداری و تسهیلات ویژه بافت‌های فرسوده جهت ساخت و ساز را از عمده دلایل افزایش آمار صدور پروانه دانست و اظهار داشت: تبلیغات و اطلاع رسانی موثر و مناسب در منطقه جهت‌نوسازی بی‌تاثیر نبوده است.

وی تصریح کرد: ارتباط نزدیک شورایاران با دفاتر تسهیلگری نوسازی و حوزه شهرسازی می‌تواند اطلاعات لازم در خصوص لزوم تجمیع در بافت فرسوده و ناکارآمد منطقه و همچنین مشکلات سکونت در این بافتها و چگونگی بهره‌مندی از تسهیلات را در اختیار شهروندان قرار دهد.

شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: با توجه به بافت فرسوده 31 درصدی منطقه و همچنین پتانسیل موجود و روند تسهیل شده در دفاتر خدمات الکترونیک شهر، امیدواریم روند صعودی و روبه رشد صدور پروانه در محدوده بافت فرسوده منطقه همچنان ادامه یافته و بافت ناکارآمد و فرسوده این بخش از پایتخت هرچه سریعتر نوسازی شود و شاهد تحول بسیار بزرگی در احیا بافت فرسوده پهنه جنوبی خیابان آزادی رخ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار