دیدار روسای جمهوری ایران و ونزوئلا در سال 93، دیدار ظریف با مدیر کل یونسکو، وزرای خارجه نیکاراگوئه، پاکستان، نیکاراگوئه‌ و اتریش، سفر به "جده" در صورت توافق با مقام‌های سعودی بر سر تاریخ، سفر مدیرکل سیاسی وزارت امورخارجه انگلستان دوشنبه تهران و ... از عناوین مهم هفته گذشته در حوزه سیاست خارجی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سياست خارجی در هفته گذشته به شرح ذیل است:


رژیم صهیونیستی تنها مانع ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای است

سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: نه تنها سلاح‌های هسته‌ای و فعالیت‌های هسته‌ای مخفی رژیم صهیونیستی و عدم پایبندی‌اش به معاهدات بین‌المللی در زمینه سلاح‌های کشتار جمعی مانع اصلی ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه است، بلکه سیاست‌های غیرسازنده آن نیز مانع اقدامات سازمان‌های بین‌المللی در حمایت از تحقق این امر است.


حمایت ایران از تصمیم طرف‌های لبنانی در انتخاب رئیس‌جمهور

سفیر ایران در بیروت در خصوص انتخاب رئيس‌جمهور لبنان گفت: هر تصميمي كه بر اساس توافق طرف‌های لبناني حاصل شود، مورد استقبال و حمايت ايران خواهد بود.





ظریف با مدیرکل یونسکو دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با بوکوآ مدیرکل یونسکو دیدار کرد.


مراسم رونمایی از نقشه‌های ثبت شده تاریخی ایران

دقایقی پیش مراسم رونمایی از نقشه‌های ثبت شده تاریخی ایران با حضور وزیر خارجه کشورمان و مدیر کل سازمان جهانی یونسکو برگزار شد.


بحران‌های اخیر منطقه نتیجه رویه‌های استعماری قرون گذشته است

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: گرچه تحولات دهه‌های اخیر و تاثیرات به جای مانده از رویه‌های استعماری قرون گذشته بحران‌هایی را درمنطقه دامن زده است اما به استناد تاریخ در روزگاری نه چندان دور همه گروه‌ها در این منطقه در یگانگی و هم‌بستگی می‌زیستند.


نقش موثر ایران در گفتگوی تمدن‌ها/ لزوم تلاش جمعی برای حل مشکلات بین‌المللی

مدیر کل یونسکو با اشاره به نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در سال‌های 2001 تا 2010 در فعالیت‌های یونسکو گفت: در ده سال گذشته جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار موثری در گفتگوی تمدن‌ها داشته است.


جوان‌ترین وزیر خارجه اروپا امشب وارد تهران می‌شود

وزیر امور خارجه اتریش امشب در رأس هیئتی بلندپایه وارد تهران می شود و در دو روز آینده با مقامات ایرانی دیدار خواهد کرد.





وزرای خارجه ایران و برونئی امروز دیدار می‌کنند

وزیر خارجه برونئی امروز(شنبه 6 اردیبهشت ماه) با وزیر خارجه کشورمان دیدار می‌کند.


استقبال ایران از توافق آشتی ملی بین گروه‌های فلسطینی

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران از توافق آشتی ملی بین گروه‌های فلسطینی استقبال می‌کند.


افراط‌گرایی و تروریسم چالش مهم فراروی کشورهای جهان است

وزیر خارجه کشورمان افراط‌گرایی و تروریسم را چالش مهم فراروی کشورهای جهان در مناطق مختلف از جمله در برخی از کشورهای اسلامی دانست و با اشاره به تصویب ابتکار دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در خصوص جهان عاری از خشونت و افراط گرایی، همکاری و تعامل تنگاتنگ بین کشورهای موثر را تنها راه دستیابی به ثبات و امنیت پایدار بعنوان زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی در مناطق مختلف دانست.


خشونت و افراطی‌گری فرهنگ و میراث مشترک بشری را مورد هجمه قرار داده است

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به همکاری‌های علمی، فرهنگی و صیانت از میراث مشترک بشری بین جمهوری اسلامی ایران و یونسکو، توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف را با اهمیت خواند.


ایران انفجارهای تروریستی بغداد را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجارهای تروریستی بغداد را که منجر به کشته و زخمی شدن جمع زیادی از شهروندان بیگناه این کشور شد، به شدت محکوم کرد.





علاقه‌مندی اسلوونی نسبت به گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری تهران و لوبلیانا

رئیس اتاق بازرگانی اسلوونی بر علاقمندی کشورش نسبت به بسط و گسترش مناسبات تهران – لوبلیانا، به ویژه در حوزهای اقتصادی، تجاری و بازرگانی تاکید کرد.


وزیر خارجه اتریش وارد تهران شد

"سباستین کورتز" وزیر امور خارجه اتریش که جوان ترین رییس دستگاه دیپلماسی در دنیا است، دقایقی پیش با استقبال مقامات وزارت خارجه کشورمان از طریق پرواز ایران ایر از وین وارد تهران شد.


دیدار روسای جمهوری ایران و ونزوئلا در سال 93/ رهبر ایران از اقدامات غربی‌ها آگاه است/انتخابات ریاست جمهوری ایران یک مردم‌سالاری به تمام معنا بود

بررسی روابط ایران و ونزوئلا، نقش آمریکا در بحران اخیر این کشور و موضع ونزوئلا نسبت به پرونده هسته‌ای کشورمان و بحران سوریه از جمله موارد مطروحه با آمن‌هوتپ سامبرانو سفیر ونزوئلا در کشورمان بود.


ملاک تعامل ایران با کشورها میزان حمایت آن‌ها از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است

سفیر ایران در لبنان با تأکید بر سیاست ثابت و همیشگی کشورمان در تعامل با جریان‌های مختلف سیاسی وحمایت از مقاومت، گفت: در رأس اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران موضوع مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارد و ملاک تعامل و نزدیکی ما با جریان‌های مختلف سیاسی و کشورهای مختلف جهان، میزان پایبندی و حمایت آن‌ها از مقاومت در برابر این رژیم غاصب است.


سفر به "جده" در صورت توافق با مقام‌های سعودی بر سر تاریخ/ آزادی دیپلمات ربوده شده نزدیک است

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه از سفر به عربستان در صورت توافق با مقام‌های سعودی خبر داد.





ظریف: اجازه دخالت در برنامه دفاعی ایران را به هیچکس نخواهیم داد/ اذعان وزیر خارجه اتریش به نبود اهداف نظامی پشت برنامه هسته‌ای ایران

وزیر امور خارجه گفت: "هاینس فیشر" رئیس‌جمهوری اتریش به زودی به ایران سفر می‌کند.


گفتگوهای ایران با 1+5 نشان داد اهداف نظامی پشت برنامه هسته‌ای ایران نیست

وزیر خارجه اتریش گفت: گفتگوهای ایران با ۱+۵ فرصت خیلی خوبی را به وجود آورده است و نشان داد اهداف نظامی در پشت مسئله هسته‌ای ایران نیست.


هیئت پارلمانی سنای فرانسه با ظریف دیدار می‌کند

بعدازظهر امروز هیئت پارلمانی سنای فرانسه با وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفتگو می‌کند.


آیت‌الله اراکی درگذشت "ماموستا مجتهدی" را تسلیت گفت

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی پیام درگذشت امام جمعه سنندج را تسلیت گفت.


دیدار وزرای خارجه پاکستان و نیکاراگوئه با "ظریف"

وزرای خارجه پاکستان و نیکاراگوئه امروز( دوشنبه) با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو می‌کنند.





ظریف: نمی توان دانش هسته ای را از دانشمندان ایرانی گرفت

وزیر امورخارجه کشورمان بیان اینکه برنامه صلح امیز هسته ای ایران بومی شده است، گفت: نمی توان این دانش بومی را از دانشمندان ایرانی گرفت.


مدیرکل سیاسی وزارت امورخارجه انگلستان دوشنبه به تهران می آید

یک مقام مسول در وزارت امور خارجه از سفر مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه انگلستان به تهران خبر داد.


جوانی "درسخوان" و "خجالتی" که بزرگترین تروریست دنیا شد/ آیا "رهبر القاعده" با "ایران" در ارتباط است؟

با نگاهی به زندگی پر فراز و نشیب و مملو از ماجراهای پلیسی و امنیتی الظواهری، و همچنین جان سالم به در بردن وی، آن هم نه برای یک بار، بلکه چندین بار، از چنگ نیروهای امنیتی مخالف او، به این نتیجه می‌توان رسید که جریان‌هایی خارج از تمام این تحولات از ابتدا خواستار رشد این مهره تروریستی و استفاده از او برای به خطر انداختن منافع مسلمانان و جهان اسلام بوده‌اند.




اسرائیل بی درنگ به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی بپیوندد

دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه هر نوع استفاده از سلاح‌های شیمیایی تحت هر شرایطی نقض فاحش پروتکل 1925 و سایر قوانین بین‌المللی متداول است، بر ضرورت پیوستن رژیم اشغالگر قدس به آن تاکید کرد.


منافقین گروهی طرد شده هستند

شهردار جدید شهر اورسورواز (محل استقرار منافقین در فرانسه) حمایت شهردار سابق این شهر از منافقین را مورد نقد قرار داد.


روابط دوجانبه تهران_لندن محور گفتگوها با "سایمون گس"

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در سفر مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس درباره موضوعات دوجانبه بحث خواهد شد.


دعوت"ظریف" از بخش خصوصی ایران برای سرمایه گذاری در نیکاراگوئه/ لوپز: گفتمان نیکاراگوئه دفاع از حقوق هسته‌ای ایران است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران روابط خوبی با نیکاراگوئه و دیگر دولت‌های آمریکای لاتین دارد به همین خاطر این روابط در دولت تدبیر و امید با جدیت بیشتر و با اراده سیاسی گسترش و تقویت می‌شود.


گفتمان نیکاراگوئه دفاع از حقوق هسته‌ای ایران است / نیکاراگوئه مطمئن‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری است

وزیر خارجه نیکاراگوئه گفت: در گفتمان نیکاراگوئه و در سخنرانی‌هایی که در سازمان ملل می‌شود از حق ایران مبنی بر استفاده از انرژی هسته‌ای دفاع و حمایت کرده‌ایم چون ایران از این موضع خطا نکرده و ما همیشه پشتیبان این حق بوده‌ایم.





سفر نخست وزیر پاکستان به ایران در راستای تقویت و توسعه همکاری/ آمادگی برای عملیاتی‌سازی پروژه‌های مطرح بین ایران و پاکستان

وزیر امور خارجه کشورمان طی دیدار با "سرتاج عزیر" مشاور نخست وزیر پاکستان موضوعاتی چون آمادگی کشورمان برای عملیاتی‌سازی پروژه‌های مطرح بین ایران و پاکستان را مطرح کرد و از پاکستان به عنوان دوست مهم جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.


برای بسیاری از محکومین ایرانی در مالزی وکیل خصوصی گرفته ایم/امضاء موافقتنامه انتقال محکومین بین ایران و مالزی در دستور کار

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه پیگیری‌های جمهوری اسلامی ایران به منظور عدم اجرای حکم و انتقال زندانیان ایرانی در مالزی اظهار داشت: انعقاد موافقتنامه انتقال محکومین بین ایران و مالزی در دستور کار قرار دارد.


اعلام ناخرسندی از گزارش حقوق بشر وزارت خارجه انگلیس در دیدار "سایمون گس"با"مدیرکل غرب اروپا"

در دیدار "گس"و مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه کشورمان،ناخرسندی ایران از گزارش حقوق بشر وزارت خارجه انگلیس و اقدام خزانه‌داری این کشور در روزآمد کردن تحریم علیه برخی مقامات کشورمان اعلام شد.


تاکید بر تعمیق مناسبات همه جانبه ایران و اسلوونی

مرتضی درزی رامندی سفیر کشورمان در لوبلیانا روز دوشنبه با یانکو وبر رئیس پارلمان اسلوونی در محل پارلمان این کشور دیدار و گفتگو کرد.





روابط تهران- لندن درمسیر بهبود تدریجی قرار دارد/ برای بازگرداندن محکومین به اعدام از مالزی به کشور تلاش می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تهران و لندن در روند گام به گام و تدریجی بهبود روابط دو جانبه قرار دارند که سفر سایمون گس و رایزنی‌های انجام شده علاوه بر موضوعات روند گام گام روابط دو جانبه شامل رایزنی درباره مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای بوده است.


سازمان بدر نقشی در حمله به پادگان اشرف نداشته است

مجلس اعلای اسلامی عراق، خبر دست داشتن سازمان بدر در حمله به پادگان اشرف را تکذیب کرد.

انتقال ۱۲ زندانی ایرانی در جمهوری آذربایجان به ایران

در چارچوب موافقتنامه همکاری بین ایران و جمهوری آذربایجان، 12 نفر از محکومان ایرانی محبوس در زندان‌های این کشور امروز (سه‌شنبه) در نقطه صفر مرزی تحویل مقامات قضایی کشورمان شدند.

اظهارات سفیر رژیم صهیونیستی مسخره انگاشتن دموکراسی است

سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل گفت: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اصول پذیرفته شده بین‌المللی پایبند نیست.

دهمین همایش جهانی حکمت مطهر آغاز شد

دقایقی پیش دهمین همایش جهانی حکمت مطهر با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی آغاز شد.



بیست و هشتمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در اردبیل برگزار می‌شود

بیست و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور از شنبه 13 تا چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه اردبیل برگزار می‌شود.

برگزاری اتحادیه تجار و بازرگانان جهان اسلام هفته آینده در کیش

معاون اجتماعی و امور بانوان مجمع جهانی تقریب گفت: اولین اجلاس بین‌المللی تجار اسلام در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در جزیره کیش برگزار می‌شود که این امر با هماهنگی با دفتر رئیس‌جمهوری و هم چنین توجهات ویژه وزیر امور خارجه و دبیر خانه مناطق آزاد کشور و مدیریت جزیره کیش و تعدادی از استانداران مقدمات کار آن فراهم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار