بیش از 250 نفر از عناصر مسلح در شهرک الزبدانی و برخی از مناطق حومه دمشق خود را تسلیم نیروهای ارتش سوریه کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، بیش از 250 نفر از عناصر مسلح در شهرک الزبدانی و برخی از مناطق حومه دمشق خود را تسلیم نیروهای ارتش سوریه کردند.

 خبرنگار این شبکه در گزارشی گفت: صدو پنجاه نفر از عناصر گروههای مسلح در شهرک الزبدانی و همچنین  شماری از افراد مسلح در "سرقایا" در روستای "عین الحور" در حومه دمشق سلاح‌هایشان را  به زمین گذاشتند  و خود را به ارتش سوریه تسلیم کردند.

وی تصریح کرد: طبق اظهار نظر برخی منابع، افراد مسلح در منطقه الزبدانی که هم مرز با لبنان است از احتمال توافق و آشتی با ارتش سوریه خبر دادند اما ارتش به آنها مهلت مشخصی داده و شرط کرده است تمام سلاح‌های خود را تحویل دهند وگرنه از چهار محور در محاصره عملیات نظامی قرار خواهند گرفت. ارتش تاکید کرده است تمامی گذرگاههای امنیتی به روی آنها بسته خواهد شد.

"طالب ابراهیم" یکی از تحلیلگران سوری در این باره می‌گوید: اگر عناصر گروههای مسلح در الزبدانی ذره‌ای عقل در سر داشته باشند می‌توانند خود را تسلیم ارتش کنند در غیر اینصورت اجساد آنها به همان جایی فرستاده خواهد شد که از آنجا به سوریه آمده‌اند.

خبرنگار این شبکه در ادامه این گزارش گفت: توپخانه ارتش سوریه مقر افراد مسلح به اصطلاح "ارتش اسلام" را در اطراف روستای "جرش" در غوطه شرقی گلوله باران کرد و تونلها، انبارهای ذخیره مهمات و سلاح های افراد مسلح را در منطقه "املیحه" نابود و منهدم کرد.
این در حالی است که اکنون درگیریها در برخی از محورها همچنان ادامه دارد که مهمترین آن محور "تانیکو" و "معمل الثلج" است.

وی در ادامه این مطلب افزود: گروههای مسلح در حومه درعا نزدیک شهرک "نوا" به ویژه  منطقه "تل الجابیه" که ادعا کرده بودند  کنترل آنها را در دست دارند به کشته شدن بیش از پنجاه نفر از عناصر "جبهه النصره" و جنبش "احرار الشامگ اذعان کردند اما همچنان درگیریها بین ارتش با گروههای مسلح در اطراف منطقه "تل الجابیه" ادامه دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با دستاوردهایی که ارتش سوریه در بیشتر مناطق بدست آورده اند غرب دمشق را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم می‌کند اما روسیه می‌گوید دلایلی در اختیار دارد که این موضوع را تکذیب می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار