معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک از طرف های اسرائیلی و فلسطینی خواست مسئولانه عمل کنند و تمرکز خود را روی مذاکرات سازش معطوف کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا، دیدیه ریندرز، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک از طرف های صهیونیست و فلسطینی خواست مسئولانه عمل کنند و تمرکز خود را روی مذاکرات سازش معطوف کنند. 

بر اساس بیانیه ای که وزارت امور خارجه بلژیک روز یکشنبه منتشر کرد، ریندرز از تحولات اخیر که ممکن است استمرار روند صلح بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها را پس از ضرب الاجل اولیه بیست و نهم آوریل در معرض خطر قرار دهد، به شدت ابراز نگرانی کرد. 

وی تاکید کرد: « همچنان مذاکرات بهترین راه دستیابی به توافقی نهایی در زمینه همه مسائل است.» 

وزیر امور خارجه بلژیک افزود همه باید از هر اقدامی که ممکن است اعتماد بین طرفین را تضعیف کند و امکان تحقق راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطین را در معرض خطر قرار دهد، خودداری کنند. 

ریندرز همچنین خواستار حمایت اروپا از آشتی میان فلسطینی ها با رهبری قاطع "محمود عباس"، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و مبتنی بر اصولی شد که وی در سخنرانی خود در چهارم مه 2011 مطرح کرد. 

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در پی امضای توافقنامه ای مبنی بر آشتی بین جنبش‌های حماس و فتح اعلام کرد با دولت فلسطینی که حماس جزء آن باشد مذاکره نخواهد کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار