بر اساس تعريف شوراي عالي آموزش و پرورش كشور، مدارسي كه داراي شاخص هايي همچون قدمت، سابقه آموزشي، اعتبار و پيشينه درخشان علمي و معماري خاص آموزشي باشند شناسايي و در زمره مدارس ماندگار كشور ثبت مي شوند و دبيرستان شريعتي زنجان نيز جزو 21 مدرسه ماندگار كشور كه بيش از 50سال قدمت آموزشي دارد به ثبت رسيده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛استاندار زنجان در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان با تاكيد بر اينكه دبيرستان شريعتي بايد بر اساس شرايط و ضوابط مدارس ماندگار اقدام به انتخاب هيئت امنايي با شرايط خاص نمايد، گفت : اين هيئت امنا اختيار دارد نسبت به انتخاب مدير مناسب بر اساس ضوابط شوراي عالي آموزش و پرورش براي سال تحصيلي جديد پيش بيني هاي لازم را انجام دهد.

انصاری افزود: در مدارس ماندگار انتخاب نيروي انساني، تدوين كتب درسي و برنامه ريزي آموزشي مجزا از اختيارات هيئت امنا مي باشد و انتخاب دانش آموزان اين مدارس مي تواند طي ضوابطي خاص انجام پذيرد.

وی با اشاره به اينكه 70 درصد هويت علمي شهر زنجان مربوط به دبيرستان اميركبير بود ادامه داد: تخريب دبيرستان اميركبير به بهانه بازسازي، اقدامي نادرست از سوي آموزش و پرورش وقت محسوب مي شود.

مقام عالي استان در بخش ديگري از سخنانش به اجراي برنامه هاي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان استان اشاره و تصریح کرد : لازم است ابتدا جلسه اي در سطح استان جهت هماهنگي دستگاههاي فرهنگي كه برنامه هاي ويژه اوقات فراغت دارند برگزار شود و سپس آموزش و پرورش استان برنامه هايي را كه كمتر از سوي دستگاهها به ان پرداخته مي شود اجرا نمايد تا ضمن جلوگيري از اجراي برنامه هاي موازي و يكسان، دانش آموزان بتوانند از برنامه هاي متنوع تري استفاده نمايند.

انصاري عنوان نمود : دانش آموزان بالاتر از كلاس ششم، از سوي مديران مدارس به مراكز كسب وكار مطمئن در سطح شهر معرفي شوند تاعلاوه بر كسب درآمد و حرفه آموزي بدون استفاده از ظرفيت هاي آموزش و پرورش،اوقات فراغت خود را غني نمايند.

وي در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفيت هاي هنرستان هاي فني استان تاكيد نمود و پيشنهاد کرد:هنرستان هاي سطح استان مي توانند با پذيرش سفارش كار و انجام سفارشات با كمك دانش آموزان، هم اوقات فراغت دانش آموزان را غني سازي نمايند و هم در كنار كسب درآمد، به آموزش عملي دروس فني خود بپردازند.

معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بيان اين مطلب كه مدرسه دكتر شريعتي بعنوان يكي از 21 مدرسه ماندگار كشور شناخته شده است گفت: بر اساس تعريف شوراي عالي آموزش و پرورش كشور، مدارسي كه داراي شاخص هايي همچون قدمت، سابقه آموزشي، اعتبار و پيشينه درخشان علمي و معماري خاص آموزشي باشند شناسايي و در زمره مدارس ماندگار كشور ثبت مي شوند و دبيرستان شريعتي زنجان نيز جزو 21 مدرسه ماندگار كشور كه بيش از 50سال قدمت آموزشي دارد به ثبت رسيده است.



برچسب ها: دبیرستان ، شریعتی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۵
سلام خسته نباشید ایامدارس تجربی زنجان ظرفیت دارند???????من الان موندم چیکارکنم