یک کارشناس حمل ونقل اظهار داشت:هم اکنون در بین بخش های حمل و نقلی،ترمینال های بنادر توانسته اند در توسعه و رونق فعالیت های حمل و نقل ترکیبی موفق تر عمل کنند.

عباس حاجی ابراهیمی کارشناس حمل و نقل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه حمل و نقل ترکیبی از دهه 50 شمسی راه اندازی شد و بخش های حمل و نقل کشور از این شیوه حمل و نقلی استقبال بسیار کردند، گفت:استفاده از حمل و نقل ترکیبی در گذشته به صورت محدود تنها در برخی محورها استفاده می شد و با همین شیوه تردد های ترکیبی نقش بسزایی را در بخش حمل و نقل کشور ایفا می کردند.

وی در ادامه افزود:با فروپاشی شوروی،استفاده از شیوه حمل و نقل ترکیبی آنطور که باید توسعه نیافت و روند کندی را در پیش گرفت.

حاجی ابراهیمی با بیان اینکه با رونق حمل و نقل ترکیبی ما شاهد کاهش تلفات و رشد جابجایی ها بودیم، گفت:در حال حاضر بسیاری از سازمانها با داشتن ترمینال شخصی و اجاره ای در منطقه اقدام به اجرای حمل و نقل ترکیب کرده و کالاهای خود را از طریق این شیوه جابجا می کنند.

***بخش خصوصی جای پای خود را محکم تر کند
 
در ادامه این کارشناس حمل و نقل تصریح کرد:با ورود بخش خصوصی به بخش حمل و نقلی سعی شد که حمل و نقل کامیونی و ریلی در  استفاده از حمل و نقل ترکیبی رشد و توسعه یابند اما به تدریج شرکت ها به این نتیجه رسیدند که ترمینال های بندری در شمال و جنوب کشور را باسرمایه گذاری بخش خصوصی و همچنین حمایت دولت بسط و توسعه دهند.

حاجی ابراهیمی در ادامه اضافه کرد: مهمترین مساله برای حمل و نقل ترکیبی ایجاد ترمینال های کانتینری و شهرک لجستیکی است که حمل و نقل دریایی را هم توسعه می دهد.

وی گفت:نقطه اتصال مدهای حمل و نقلی در ترکیبی حائز اهمیت است چرا که با استاندارد بالا و نتیجه بهتر کارها صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: در صورتی که گمرکات ماشین آلات ضروری داشته باشند و امکانات لازم را برای اجرای این شیوه از حمل و نقل فراهم کنند، در امد این نوع از حمل و نقل نسبت به سایر بخش ها بیشتر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در صورتیکه انجمن های صنفی و شرکت های حمل و نقلی با یکدیگر تعامل داشته باشند، می توانند حمل و نقل ترکیبی را در کل کشور و در همه بخش ها توسعه داده و اقتصاد را به سمت و سوی بهره وری و اشتغال زایی بیشتر هدایت کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار