معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان گفت : از تدوین درسنامه و متون آموزشی امربه معروف و نهی از منکر برای اولین بار در کشور در شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، حجت الاسلام "مجتبی ثابت قدم" در این باره گفت: متاسفانه این فریضتین مهم و واجب در جامعه فراموش شده و تاکنون در کشور هیچ گونه متون آموزشی در این موضوع تدوین نشده است.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر نزدیک به 30 سرفصل با کمک همکاران روحانی و طلبه برای درج در این درسنامه ها در حال تدوین است.

وی با اشاره به اینکه برخی از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز در این زمینه همکاری دارند خاطرنشان کرد: مراکز فرهنگی و مذهبی نیز می توانند در صورت تمایل در تدوین و تنظیم این درسنامه ما را یاری کنند.

حجت الاسلام ثابت قدم موضوعاتی از جمله امربه معروف و نهی از منکر در قرآن و روایات، احکام، روانشناسی، جامعه شناسی، خانواده و روابط بین الملل را از مباحث این درسنامه ها عنوان کرد.

وی تدوین این متون آموزشی را کاری گسترده و زمانبر دانست و افزود: برای اتمام این طرح آموزشی زمان خاصی مشخص نشده است.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان این امر را مستلزم تامین هزینه های لازم برای تدوین خواند و اظهار کرد: این درسنامه پس از اتمام مراحل تدوین، برای استفاده تخصصی و نیز عمومی در کل کشور منتشر می شود.

وی همچنین "سایت راه بهشت" را تنها سایت فعال و قوی در بحث امربه معروف و نهی از منکر در ایران برشمرد و ادامه داد: این سایت با ارائه بازی های رایانه ای آنلاین، کتابخانه دیجیتال، پیامک و ویژه نامه به انجام فعالیت های آموزشی غیرحضوری می پردازد.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.