رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان اردیبهشت را پرباران‌ترین ماه در استان زنجان دانست و گفت: انتظار بارش در ماه اردیبهشت برای زنجان بیش از 40 میلی‌متر است که اگر محقق نشود مشکلات عدیده‌ای را در حوزه آبی به وجود می‌آید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،احد یاغموری وضعیت جوی استان زنجان را برای امروز ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد و اظهار داشت: استان طی ساعات باقیمانده روز شاهد بارش‌های رگباری خواهد بود.

وی وضعیت جوی استان زنجان را برای فردا بارش باران‌های رگباری و همچنین وزش باد پیش‌بینی کرد و تصریح کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر پایداری وضعیت جوی برای روز چهارشنبه است.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان با تاکید بر غیر قابل اعتماد بودن نقشه‌های هواشناسی در ایام بهار با توجه به جابه‌جایی سامانه‌های جوی ابراز داشت: تا این لحظه نقشه‌های هواشناسی بیانگر بارش باران‌های رگباری و وزش باد در روزهای پایانی هفته یعنی پنجشنبه و جمعه است.

این مسئول به بارش‌های روز گذشته در سطح استان اشاره و اضافه کرد: شهر زنجان طی روز گذشته شاهد بارش هشت میلی‌متر باران بوده است.

یاغموری از بارش 10 میلی‌متر باران طی روز گذشته در شهر قیدار خبر داد و متذکر شد: ارائه گزارش‌های دقیق بارش‌های رگباری مشکلات خود را دارد کما اینکه با وجود آبگرفتگی خیابان‌های شهر زنجان طی روز گذشته در اطراف اداره کل هواشناسی یک دهم میلی‌متر باران باریده بود.

وی نوسان دمایی شهر زنجان را طی 24 ساعت گذشته 12 درجه اعلام کرد و افزود: زنجان طی روز گذشته دمایی بین هشت و 20 درجه بالای صفر را پشت سر گذاشته است.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان دمای فعلی شهر زنجان را 14 درجه بالای صفر عنوان کرد و ادامه داد: این دما در مقایسه با دیروز در همین ساعت پنج درجه کاهش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه طی روز گذشته قیدار با هفت درجه بالای صفر پایین‌ترین دما را داشته است، تاکید کرد: بالاترین دما هم طی این مدت از ماهنشان گزارش شده است که 22 درجه بالای صفر بوده است.

یاغموری در مورد وضعیت بارندگی در اردیبهشت ماه گفت: هر چند بارش‌های این ماه تا این مقطع خوب بوده است ولی انتظارات استان زنجان در مورد بارندگی از این ماه بسیار بالا است.

وی اردیبهشت را پرباران‌ترین ماه در استان زنجان دانست و تصریح کرد: انتظار بارش در ماه اردیبهشت برای زنجان بیش از 40 میلی‌متر است که اگر محقق نشود مشکلات عدیده‌ای را در حوزه آبی به وجود می‌آورد.

رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان میزان بارش‌های شهر زنجان را طی هفت روز گذشته از اردیبهشت ماه حدود 15 میلی‌متر اعلام و ابراز امیدواری کرد، میزان بارش‌های نرمال این ماه برای استان تا آخر ماه جاری تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، اردیبهشت ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.