رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید سهم صادرات غیرنفتی در کشور طی 3 تا 4 سال آینده به 100 میلیارد دلار افزایش یابد، گفت: تنها 15 تا 20 درصد از معوقات بانکی در کشور مربوط به حوزه تولید است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، عظمایی در گفتگو با خبرنگاران توجه به تحقیق و توسعه در رابطه با بهبود بهرهوری بخش تولید را اساسی و برخورداری صنایع کوچک از امکانات تحقیق و توسعه را تعیین کننده دانست.

وی افزود: تعیین اهداف کمی بهرهوری بر اساس استانداردهای جهانی در حدود سه دهه است که مورد توجه قرار گرفته و در این رابطه اولین قدم در دولت تدبیر و امید تشکیل ستادی با نام حمایت از تولید برای بررسی موانع بر سر راه تولیدکنندگان و افزایش صادرات در سطح وزارت متبوعه و استانها است.

وی با اشاره به اینکه رفع موانع افزایش تولید و صادرات کار کوتاهمدت نیست، اظهار کرد: در شبکه بانکی کشور مشکلاتی وجود دارد که برخی از این مشکلات تاکنون مرتفع شده و برخی دیگر هنوز باقی مانده است، همچنین در حوزه گمرک نیز با اصلاح بعضی از قوانین دست و پاگیر، افزایش تولید و صادرات بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر ستاد حمایت از تولید استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید سهم صادرات غیرنفتی در کشور در 3 تا 4 سال آینده به 100 میلیارد دلار افزایش یابد، اضافه کرد: تنها 15 تا 20 درصد از معوقات بانکی در کشور مربوط به حوزه تولید است.

عظمایی گفت: دولت در سال گذشته تمام تلاش خود را برای کاهش تورم صورت داد و از ابتدای سالجاری نیز برنامههای خود را برای رفع رکود و فعال شدن تولید و تجارت تنظیم کرده است.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: حوزه ، تولید ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.