رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق و کالا و ارز کشور گفت : با هدف کاهش معضل قاچاق سوخت ، خط انتقال فرآورده های نفتی از انبارهای سوخت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد به هرات افغانستان کشیده می شود.

حبیب الله حقیقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت : بر اساس مصوبه ی کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالای خراسان رضوی ، مقرر شد رایزنی ها و مذاکرات لازم برای ساخت این خط لوله انجام شود .

وی ادامه داد : برای کاهش تقاضا ، سوخت به قیمت های تعادلی از طریق جایگاه های عرضه ی فرآورده های نفتی ، تعاونی مرز نشینان و منطقه اقتصادی دوغارون به افغانستان صادر خواهد شد .

حقیقی ورود بخش زیادی از مشروبات الکلی به کشور را از نوار مرزی شمال غرب اقلیم کردستان عراق اعلام کرد و گفت : این کالای قاچاق به استان های مختلف به ویژه خراسان رضوی وارد می شود که برای جلوگیری از این امر و برخورد با قاچاقچیان مذاکراتی با مسوولان این اقلیم انجام داده ایم .

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق و کالا و ارز کشور با توجه به نیاز خراسان رضوی به آزمایشگاه تخصصی فرآورده های نفتی ، از اقدام ادارات مربوطه نسبت به شناسایی و توان سنجی بخش خصوصی برای ایجاد این مرکز خبر داد .
وی همچنین به ظرفیت های خراسان رضوی برای صادرات طلا و جواهر آلات اشاره و بر آمادگی این ستاد برای تاسیس گمرک تخصصی طلا و جواهر آلات و سنگ های قیمتی در گمرکات استان تصریح کرد .
این مسوول ادامه داد : با ایجاد گمرک تخصصی طلا و جواهر آلات و سنگ های قیمتی در گمرکات خراسان رضوی تمامی تجارت و مبادلات این بخش در کشور تنها از طریق این گمرک انجام خواهد شد .

آمادگی برای ایجاد گمرک تخصصی تجهیزات پزشکی در خراسان رضوی نیز از دیگر مواردی است که حقیقی به آن اشاره کرد .

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق و کالا و ارز کشور گفت : با تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس شورای اسلامی در دی 92 و ابلاغ و لازم الاجرا شدن این قانون از اسفند پارسال ، مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با سفر به استان های مرزی از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آن ها در برخورد با معضل قاچاق کالا قرار می گیرند .

انتهای پیام//

برچسب ها: سوخت ، لوله ، انتقال ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.