وزیر خارجه نیکاراگوئه گفت: در گفتمان نیکاراگوئه و در سخنرانی‌هایی که در سازمان ملل می‌شود از حق ایران مبنی بر استفاده از انرژی هسته‌ای دفاع و حمایت کرده‌ایم چون ایران از این موضع خطا نکرده و ما همیشه پشتیبان این حق بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "ساموئل سانتوز لوپز" وزیر خارجه نیکاراگوئه در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که ظهر امروز در وزارت خارجه برگزار شد گفت: برای ما حضور در ایران مثل حضور در خانه‌مان است و مهمان نوازی ایرانیان همیشه در دنیا زبانزد بوده است.  
 
وی تصریح کرد: در پی صحبت‌هایی که با ظریف داشتم به پیشرفت‌های چشمگیری که پس از روی کار آمدن دانیل اورپگا در زمینه‌های اجتماعی و انسانی بوده اشاره کردند چرا که با روی کار آمدن اورپگا به پیشرفت‌های بسیاری دست یافتم و 400 درصد رشد و پیشرفت داشته‌ایم.
 
وزیر خارجه نیکاراگوئه اظهار داشت: ما طی پیشرفت‌هایمان توانسته‌ایم به وضعیت آموزش و پرورش به صورت واضح و روشن و به جا که برای حیات و بهداشت که بسیار حیاتی است بهبود ببخشیم و به پیشرفت‌های چشمگیری برسیم.  
 
لوپز بیان داشت: سرمایه گذاری خارجی در نیکاراگوئه روز به روز افزایش می‌یابد و این امر به خاطر فضای ایمنی سرمایه گذاری در نیکاراگوئه است چرا که به اذعان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیکاراگوئه مطمئن‌ترین کشور برای سرمایه گذاری بوده و هم اکنون بخش‌های خصوصی، سندیکایی و تعاونی‌ها تلاش می‌کنند در کشور ما حضور داشته باشند البته ما این تلاش‌ها را انجام می‌دهیم تا شرایط خوبی برای گردشگران به وجود آید.  
 
وی افزود: بهبود وضع آموزش، بهداشت و امور زیربنایی در نیکاراگوئه چشم گیر بوده و هم اکنون شاهد پیشرفت در امور انرژی هستیم.
 
وزیر خارجه نیکاراگوئه تصریح کرد: اگر همین امروز به سال 2007 که دولت ساندینیست‌ها قدرت را در نیکاراگوئه به دست گرفت نگاه کنیم متوجه می‌شویم که پیشرفت کشور ما روز به روز بوده و 52 درصد انرژی که در کشور ما تولید می‌شود انرژی‌هایی هستند که با محیط زیست دوست بوده و این به معنای انرژی‌های پاک است یعنی از منابع طبیعی برای تامین انرژی استفاده می‌شود که می‌توان از انرژی‌های بادی، خورشیدی، گرمایشی و برق آبی نام برد که هیچ  ضرری به محیط زیست نمی‌رسانند به همین خاطر بسیار خوشحالیم که رشد و توسعه به نفع مردم ما بوده است.  
 
لوپز افزود: با همتای عزیز ایرانی در زمینه‌های دیگر هم صحبت کردیم به ویژه درباره پیشرفت مذاکرات هسته‌ای چرا که به طور تاریخی نیکاراگوئه همیشه از موضع به حق ایران در تعیین سرنوشت و بدون هیچ فشاری حمایت کرده که از جمله این حمایت‌ها حمایت از ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای است.
 
وزیر خارجه نیکاراگوئه اظهار داشت: در گفتمان نیکاراگوئه و در سخنرانی‌هایی که در سازمان ملل می‌شود از حق ایران مبنی بر استفاده از انرژی هسته‌ای دفاع و حمایت کرده‌ایم چون ایران از این موضع خطا نکرده و ما همیشه پشتیبان این حق بوده‌ایم.
 
لوپز در پایان خاطرنشان کرد: ما در خدمت دوست ایرانی هستیم و امیدواریم مذاکرات دو کشور دوست و برادر روز به روز گسترش یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حقوق ، دفاع ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار