بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک، افزایش تخصیص آب کانال سهمیه‌ای به کشاورزان این بخش شهرستان را از سوی مسئولان استان قزوین خواستار شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

مرتضی طاهرخانی گفت: عمده کشت محصولات کشاورزی در بخش مرکزی شهرستان آبیک که کوهپایه‌ای و کوهستانی است، محصول گندم است که نیاز مبرم به آب دارد.

وی افزود: بیش از 70 درصد کشت کشاورزان در بخش مرکزی محصول گندم است که مطلوب است مسئولان استان قزوین تدابیر لازم را برای افزایش تخصیص آب کانال سهمیه‌ای به این بخش را در دستور کار قرار دهند.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک ادامه داد: با توجه به افزایش آمار جمعیتی در روستاهای بخش مرکزی در 6 ماهه نخست سال، مسئولان باید تدابیر لازم برای تامین آب شرب این روستاها را بیاندیشند.

بخشدار بخش بشاریات شهرستان آبیک نیز در این جلسه اظهار کرد: در این بخش در زمینه آب شرب مشکل خاصی وجود ندارد و اهالی روستای باقرآباد کرد درخواست کرده‌اند که زیر پوش آبفای روستایی قرار گیرند.

زکریا رضوانی افزود: به کشاورزان بخش بشاریات که از آب چاه‌های غیرمجاز خود برای کشت محصولات استفاده کرده‌اند، سوخت تعلق نگرفته و همین امر سبب شده با مشکل مواجه شوند.

فرماندار آبیک نیز در این جلسه عنوان کرد: در هر بازدیدی که از روستاهای شهرستان آبیک با حضور استاندار، نمایندگان مجلس و معاون عمرانی استاندار قزوین صورت گرفت، مشکل آب در روستاها مطرح شده است.

عبدالحسین داداشی افزود: به دلیل خشکسالی و نبود اعتبارات نتوانسته‌ایم طی 2 سال اخیر پروژه‌های آبفای روستایی را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت روستایی شهرستان آبیک در 6 ماهه نخست سال، مطلوب است مسئولان استان قزوین برای تامین آب شرب با راهکارهای لازم مشکلات موجود در این زمینه را رفع کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.