فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: ماموران یگان حفاظت سرمحیط بانی بخش طارم سفلی موفق به تصویربرداری از پلنگ ایرانی در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع این بخش شدند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

ˈغلامرضا جهان تیغˈ افزود: روز گذشته دو نفر از محیط بانان در عملیات گشت و کنترل، اجرای قوانین و مقررات شکار و صید و حین دوربین کشی منطقه، موفق به مشاهده دو قلاده پلنگ ایرانی شدند که از یکی از پلنگ ها فیلم و عکس تهیه کردند.

وی تصریح کرد: اکولوژی منحصر به فرد، تنوع گیاهی، تنوع جانوری در این منطقه از طارم سفلی بهترین شرایط را برای زیست گونه های جانوری نظیر پلنگ، بزکوهی، و پرنده نادر هما و سایر جانداران فراهم کرده است.

جهان تیغ با اشاره به مصوب شدن ارتقای این منطقه به عنوان منطقه حفاظت شده در دور سوم سفر هیات دولت گفت: امیدواریم که با همت و یاری مسوولین، این مصوبه به مرحله اجرا درآید، در غیر این صورت با توجه به مشکلات موجود، حفظ طبیعت و حیات وحش این منطقه در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

منطقه شکار ممنوع طارم سفلی و الموت در مجموع دارای 97 هزار هکتار وسعت از شمال، شمال شرق و شمال غرب به دیلمان، ازغرب به زنجان، از جنوب شرق و شرق به قزوین و از جنوب و جنوب غرب به تاکستان محدود می شود که زیستگاه مناسبی برای گونه های مختلف جانوری و گیاهی است.

برچسب ها: شکار ، پلنگ ، محیط بان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.