شعبانی بهار: توسعه ورزش همگانی وظیفه ذاتی همه فدراسیون هاست

معاون توسعه ورزش همگانی "وزارت ورزش و جوانان" گفت: توسعه ورزش همگانی جزو وظایف همه فدراسیون هاست و این معاونت عملکرد همه فدراسیون‌ها را در این حوزه ارزیابی می‌کند.

 به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ غلام رضا شعبانی بهار گفت: اکثرا تصور می شود فقط فدراسیون های ورزش های همگانی، انجمن های ورزشی و ورزش های سنتی و بومی زیر مجموعه معاونت توسه ورزش همگانی هستند در صورتی که آن ها فدراسیون های تخصصی ما هستند و همه فدراسیون ها براساس اساسنامه خود وظیفه دارند در توسعه ورزش همگانی تلاش کنند. بنابراین یکی از وظایف معاونت توسعه ورزش همگانی، نظارت و ارزیابی عملکرد همه فدراسیون ها در حوزه توسعه ورزش همگانی است.

وی در خصوص چگونگی ارتباط و هماهنگی میان این معاونت با فدراسیون های ورزشی اظهار داشت: در هر فدراسیون کمیته ای به نام ورزش همگانی وجود دارد که به طور طبیعی با آنها ارتباط داریم و همه کارها و هماهنگی ها در بخش ورزش همگانی با هماهنگی این کمیته انجام می شود.

شعبانی بهار با بیان این مطلب که بند پ اساسنامه کمیته ملی المپیک نیز گسترش ورزش همگانی است افزود: براین اساس خواسته ما از همه فدراسیون ها توسعه ورزش همان رشته در سطح همگانی است. به طور مثال از فدراسیون فوتبال توقع نداریم که در گسترش پیاده روی فعالیت داشته باشد بلکه توقع داریم در گسترش و توسعه همگانی فوتبال تلاش کند و این بستر را برای عموم علاقه مندان این رشته فراهم کند.

وی توجه به توسعه ورزش همگانی را یکی از شاخص های تخصیص بودجه به فدراسیون ها عنوان و تصریح کرد: در سال های گذشته تخصیص بودجه به فدراسیون ها مبنای خاصی نداشت و فقط صرف ورزش قهرمانی می شد اما امسال بخش فرهنگی و ورزش همگانی هم به آن اضافه شده است.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: در طول سال بر عملکرد فدراسیون ها در حوزه ورزش همگانی نظارت داریم و در پایان سال نیز ارزیابی می کنیم که هر فدراسیون از کل بودجه خود چقدر به توسعه ورزش همگانی اختصاص داده است.

بر اساس آن فدراسیون های موفق در این حوزه را اعلام می کنیم و در تخصیص بودجه سال آینده آن را در نظر می گیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار