حجت‌الاسلام پورمحمدی، وزیر دادگستری گفت: کارهای خوبی در حوزه ثبت صورت گرفته اما باید جایگاه و میراث تمدنی خویش را تقویت کنیم و به ثبت کامل برسانیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام پورمحمدی، وزیر دادگستری در اختتامیه نمایش حقوق مالکیت معنوی و نقش آن در توسعه اقتصادی با بیان اینکه ما یک کشور صاحب تمدن و فرهنگ هستیم اظهار داشت: اگرچه در سالهای گذشته در رتبه‌های بالای دنیا بودیم اما اگر مخترعان و موسسان را حمایت و تقویت نکنیم کسی سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

وزیر دادگستری در انتقاد از ضعف موجود در حوزه ثبت و حقوق مالکیت معنوی و فکری عنوان کرد: مواردی داشته‌ایم که فرد در داخل کشور کار علمی صورت داده اما آن را در خارج از کشور به ثبت می‌رساند و عنوان می‌کند اگر در خارج از کشور به ثبت برسد به آن تعرضی صورت نمی‌گیرد که این مسئله برای ما یک ضعف محسوب می‌شود.

پورمحمدی همچنین به ثبت جهانی نمونه‌های مختلف فرش ایرانی که مربوط به هفت منطقه کشور است اشاره کرد و گفت: نمونه‌های مختلفی از فرش ایرانی با جزئیات ثبت جهانی شد که کار بزرگی است.

 وزیر دادگستری ضمن قدردانی و تشکر از مجموعه سازمان ثبت به برجسته بودن فعالیتهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد و افزود: این سازمان یک سازمان سنتی و بومی است اما توانسته در این جهت پیشتاز عمل کند و گام‌های بزرگی را بردارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: فرش ، ثبت جهانی ، ضعف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار