روزنامه الشرق الأوسط در سرمقاله امروز خود به سفر جوانان اروپایی برای پیوستن به گروه‌های تروریستی و نگرانی دولت‌های اروپایی از روند فزاینده آن سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الشرق الأوسط چاپ لندن در سرمقاله امروز خود به نگرانی دولتهای اروپایی از روند روبه افزایش سفر جوانان اروپایی برای پیوستن به گروه‌های مسلح و تروریستی سخن گفت.

این روزنامه در سرمقاله خود می‌نویسد : با ورود بحران سوریه به سال چهارم خود، نگرانی دولتهای اروپایی از روند روبه افزایش شهروندان این کشورها برای شرکت در جنگ سوریه افزایش یافته است . هفته گذشته دستگاه اطلاعاتی کشور هلند فاش کرده است که تعداد افرادی که هلند را به مقصد سوریه در سال گذشته ترک کرده‌اند از 100 تن هم تجاوز کرده؛ این در حالی است که دستگاه امنیتی انگلیس تخمین زده است که حدود 600 انگلیسی در جنگ کنونی سوریه همراه با گروه‌های تروریستی  شرکت دارند. 

هفته گذشته کشته شدن یک جوان انگلیسی لیبیایی الأصل به نام "عبدالله الدغیس" در سوریه زنگ هشدار را برای دستگاه امنیتی انگلیس که از بازگشت این افراد که دارای افکار افراطی بوده و در سوریه نیز آموزش دیده شده‌اند ، به صدا درآورد. " ابوبکر الدغیس" پدر این جوان انگلیسی لیبیایی الأصل که در سوریه کشته شده در گفتگو با "الشرق الأوسط"  گفت: من دو پسر دیگر نیز دارم که ماه‌هاست در سوریه با نیروهای دولت سوریه درحال جنگ هستند.

 از این رو "ترزا می" وزیر کشور انگلیس اخیرا از تهدیدی بی‌سابقه برای کشورش سخن به میان آورده که در نتیجه جنگ کنونی سوریه به وجود آمده؛ خصوصا آنکه حامیان افراطی گری از شبکه‌های اجتماعی برای استفاده از افراد در گروه هایشان بهره می گیرند.

این روزنامه سپس در پایان سرمقاله خود می نویسد : از این رو این مسأله محور بحث و گفتگوی مسؤولان کشورهای عربی واروپایی و آمریکا در نشستی پیرامون "مقابله با تهدید شبه‌نظامیان خارجی در سوریه" در هفته آینده خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار