دکتر پیوندی با انتقاد از گسترش فوق تخصص گرایی در جامعه گفت: این امر باعث تحمیل هزینه و سرگردانی مردم شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز ۸ اردیبهشت در نهمین جشنواره آموزش مطهری گفت: کشور ما در سال‌های اخیر در تولید علم رشد بسیار چشمگیری داشته است، به طوریکه رتبه ایران در ۱۵ سال اخیر رشد فزاینده‌ای داشته است. طبق آمار، رتبه ایران در سال ۱۹۹۸ در تولید علم ۵، در سال ۲۰۱۱ نوزده و در سال ۲۰۱۲ به رتبه شانزدهم و در اواخر سال ۲۰۱۳ به رتبه ۱۵ رسیده است و خوشبختانه ۱۵ درصد تولید علم در کشور مربوط به حوزه پزشکی است. 

وی با بیان اینکه ۱۳۰۰ عضو هیات علمی داریم، عنوان کرد: یکی از چالش‌های حوزه آموزش این است که جامعه پزشکی به سمت فوق تخصص گرایی در رشته‌هایی مختلف حرکت کرد است، چرا که این امر باعث تحمیل هزینه و سردرگمی بیماران می‌شود. 

پیوندی اظهار کرد: باید توجه داشت که بخش‌های ماژور بیمارستان‌ها مثل اطفال، زنان و جراحی منسجم نیستند و این امر باعث شده که دانشجویان در یادگیری مطالب دچار مشکل شوند. اگر دانشجوی پزشکی خوب تربیت نشود، یک متخصص خوب نخواهیم داشت. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: چالش دیگر این است که دانشجویان می‌ نشینند تا بیمار به آنها مراجعه کنند در حالی که باید دانشجویان یاد بگیرند که خودشان به سراغ بیمار بروند تا بیماری‌های غیر واگیر از نظام سلامت کوتاه شود. 

وی خاطرنشان کرد: در بحث ارتقای ارتباط با دانشکده‌های منطقه و دیگر کشور‌ها خوب عمل نکردیم در حالی که لازم است یک ارتباط خوب برای تبادل دانشجو و استاد داشته باشیم که این امر کمک شایانی به ارتقای علمی و کیفی و افزایش درآمد برای دانشگاه می‌شوند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار