از یک تابلوی نقاشی با عنوان "منظره آبگیر"، اثر هنرمند بلژیکی "هنری هوبن" در کاخ صاحبقرانیه رونمایی شده و در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به منظور تنوع بخشی بیشتر به آثار موزه های این مجموعه، یک عدد تابلوی نقاشی اثر هنری هوبن از مخزن کاخ صاحبقرانیه خارج و برای نخستین بار و به صورت دائمی در راهروی ضلع شرقی طبقه اول این کاخ به نمایش گذاشته شد.

این اثر با عنوان "منظره آبگیر" که با تکنیک رنگ و روغن روی بوم خلق شده است، متعلق به قرن 19 فرانسه و در ابعاد 98*118 سانتی متر می‌باشد.

هنری هوبن در سال 1858 در بندر آنتورپ بلژیک (که در زبان فرانسه به بندر آنور معروف است) به دنیا آمد؛ پدرش استاد ویلون مدرسه موسیقی آنور بود. در سال 1877 در آکادمی آنور ثبت نام کرده و شاگرد "کارل ورلات" (KAREL Verlat) نقاش شد.

هوبن مدتی را در هلند زندگی کرد و سرانجام به بلژیک بازگشت و همان جا مستقر شد و به عنوان یک هنرمند و نقاش در زمینه ی منظره، پرتره و فیگور دوره زندگی موفقیت آمیزی را سپری کرد. در سال 1885 به عنوان استاد نقاشی در همان آکادمی " آنور" دارای موقعیت هنری شد که تا هنگام مرگش در سال 1931 ادامه پیدا کرد.

علاقه مندان جهت بازدید از کاخ موزه های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران می توانند تمامی روزهای هفته به جز دوشنبه ها از ساعت 9 تا 18 به این مجموعه واقع در تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند و این مجموعه تا ساعت 19 فعال خواهد بود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.