معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم تقویت روحیه توسعه صنعتی در استان بوشهر گفت: باید جهت دهی در این استان به گونه ای باشد که سرمایه گذاری تبدیل به یکی از اهداف مهم شود و با تشویق مردم در این مسیر شاهد افزایش سرمایه گذاری صنعتی در این استان باشیم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، "اسحاق جهانگیری" عصر امروز(دوشنبه) در جریان سفر به استان بوشهر در جلسه « بررسی مشکلات دستگاه های اجرایی استان بوشهر درپارس جنوبی» اظهار داشت: اجرای طرح های بزرگ در هر منطقه ای موجب تحول در آن منطقه می شود و با توجه به سرمایه گذاری هایی که در پارس جنوبی در حال انجام است انتظار می رود یک تحول بزرگ نه تنها در بوشهر بلکه در کل کشور ایجاد کند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به منابع عظیم نفت و گاز در استان بوشهر خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری‌های وزارت نفت در بخش نفت و گاز، علاوه بر صنعتی شدن این استان می‌تواند به نوعی اثرات مثبت در وضعیت مردم این مناطق به همراه داشته باشد.

جهانگیری توسعه سرمایه گذاری در پارس جنوبی را آغاز یک فرهنگ بزرگ صنعتی در منطقه عسلویه توصیف کرد و افزود: این سرمایه گذاری‌ها قطعاً با طبعاتی همراه خواهد بود که باید از هم اکنون برای آن برنامه ریزی کنیم و مسائل اجتماعی و فرهنگی این مناطق را نیز مدنظر قرار دهیم.

معاون اول رییس جمهور اظهار امیدواری کرد با حمایتها وسرمایه گذاری های وزارت نفت در پارس جنوبی، دغدغه های موجود در شهرهای اطراف این منطقه رفع شده و مشکلات زیست محیطی، بهداشت و درمان، اشتغال و آبرسانی ساماندهی شود.

وی همچنین با اشاره به میراث فرهنگی موجود در استان بوشهر به ویژه آثار تاریخی بندر"سیراف" گفت:‌ مردم حاشیه خلیج فارس و به خصوص بوشهر از تاریخ و میراث کهنی برخوردار هستند که باید در جهت احیاء و حفظ آثار تاریخی این مناطق تلاش کنیم.

در این جلسه گزارشی از مشکلات و مسائل پارس جنوبی و شهرهای اطراف آن ارایه شد و راهکارهای حل این مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر نفت نیز در این نشست با تاکید براینکه باید در طرح های در دست اجرا نسبت به رعایت استانداردهای زیست محیطی سخت گیری کنیم، گفت: مسئله محیط زیست مسئله بسیار مهمی است که امیدوارم با تعامل خوبی که میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت وجود دارد بتوانیم به شکل مطلوب به این موضوع بپردازیم.

مهندس زنگنه با تاکید بر اهمیت مسائل اجتماعی، به دغدغه رییس جمهور نسبت به اجتماعات اطراف تاسیسات نفتی اشاره کرد و گفت: توانمند سازی نیروهای بومی، مسائل بهداشتی و درمانی و اشتغال زایی در این مناطق را وظیفه خود می دانیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار