سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه از کوبا دیدن می کند. این دیدار بخشی از سفر دوره ای لاوروف به چند کشور آمریکای لاتین خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سرگئی لاوروف وزیر خارجه برای دیدار رسمی دو روزه دوشنبه به وقت محلی وارد هاوانا پایتخت کوبا می شود.
این سفر درحالی صورت می گیرد که تنش ها میان روسیه و غرب بر سر مسئله اوکراین بالا گرفته است.
کوبا در موضوع بحران اوکراین که از زمان پایان جنگ سرد، شدیدترین بحران در روابط مسکو - واشنگتن به شمار می رود ، از روسیه جانبداری می کند اما تاکنون به طور مستقیم درباره این بحران موضع گیری نکرده است.
وزارت امور خارجه کوبا در دعوت از رسانه های کوبایی برای پوشش ملاقات های وزیر خارجه روسیه با مقامات کوبایی اعلام کرد لاوروف در این سفر، بامداد سه شنبه با «برونو رودریگز» همتای کوبایی خود ملاقات خواهد کرد.
دیپلمات بلند پایه روسی در ادامه دیدارش از کوبا ، احتمالا با «رائول کاسترو» رئیس جمهور کوبا نیز ملاقات خواهد کرد.
 مسکو و هاوانا مدت 30 سال است که از زمان جنگ سرد تا زمان فروپاشی شوروی سابق در سال 1991 ، هم پیمانان نزدیک یکدیگر به شمار می روند. پس از اختلاف دو کشور در زمان «بوریس یلتسین» رئیس جمهور پیشین روسیه ، دو کشور بار دیگر روابط سیاسی و اقتصادی و همچنین همکاری های نظامی را از سر گرفتند.
امریکا و اتحادیه اروپا به علت بحران اوکراین دوشنبه درصدد برآمدند تا با دور تازه ای از تحریم ها علیه روسیه و شخصیت ها و شرکت های روسی مسکو را مجازات کنند.
در حالی که طرفداران دولت روسیه همچنان برخی از ساختمان های دولتی را در شرق اوکراین در اشغال خود دارند، مقامات امریکا و اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده اند که مسکو هیچ نشانه ای از خود مبنی بر تلاش برای رفع تنش ها و آرام کردن بحران از طریق عمل به مفاد توافق 17 آوریل ژنو ، بروز نداده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار