مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وسعت،گستردگی و پراکندگی مناطق تحت مدیریت در استان و تنوع زیستی بی نظیر حیات وحش، در همان روزهای ابتدای سال اقدامات کنترلی و پیشگیرانه شروع شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، خسرو افسری افزود: در سال 93 گشت و کنترل و حفاظت از مناطق تحت مدیریت با پوشش حداکثری برنامه‌ریزی و با تهیه نقشه جامع روش و نوع انجام کار، آغاز و تا پایان سال به طور مداوم و پیوسته انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: وسعت،گستردگی و پراکندگی مناطق تحت مدیریت در استان و تنوع زیستی بی نظیر حیات وحش و هم‌چنین وجود مناطق بکر به لحاظ تنوع زیستی، اهمیت موضوع گشت و کنترل‌های یگان حفاظت به منظور جلوگیری از شکار و صید و حمل غیر قانونی گونه‌های جانوری را صد چندان کرده است.

افسری خاطر نشان کرد: در این راستا، نظر به توان و تخصص همکاران یگان، برنامه‌ریزی و هدف گذاری مورد نظر در سال 93 در همان روزهای ابتدای سال تعیین و مطابق نقشه راه ترسیم شده، اقدامات کنترلی و پیشگیرانه شروع شد.

وی گفت: برنامه وسیعی از گشت و کنترل‌های منظم و زمان‌بندی شده، یگان حفاظت ضربتی برای مواقع ضروری و فوری، گشت و کنترل‌های سرزده و خارج از پیش‌بینی و شبکه گسترده و وسیع و هماهنگ شده از همیاران و دوستداران محیط زیست که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تعیین حوزه‌های عملکردی، گسترده‌ترین شبکه نظارت را ایجاد کرده است.

افسری تاکید کرد: همت بلند همه همکاران در مجموعه حفاظت محیط زیست در تمام بخش‌ها، فعالیت‌ها و همکاری و همیاری بی نظیر مردم که همیشه دست توانا و بازوی قدرتمند محیط زیست بوده‌اند ما را بیش از پیش امیدوار کرده تا در سالی که مزین به نام اقتصاد و فرهنگ، باعزم ملی و مدیریت جهادی است، بتوانیم در زیر این نام بزرگ و ارزشمند حماسه زیست محیطی برای تنوع زیستی و پاکی این سرزمین ایجاد کنیم.

  انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.