مدير كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با اشاره به جايگاه تاريخي فرهنگي سرزمين كهن خراسان گفت : اين سرزمين يكي از مهم ترين مناطق ايران است كه وسعت فراوان آن خراسان را در جایگاهی بالا در حوزه فرهنگ و تمدن قرار داده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ؛ رجبعلی لباف خانیکی در دومین نشست بررسی یافته های باستان شناسی خراسان با عنوان عصر مفرغ که در سالن دانشكده ادبيات دانشگاه فردوسي مشهد برگزار شد ؛ گفت : کشف یكي از نخستين ابزارهاي دست ساز بشر در حاشيه كشف رود خراسان نشان دهنده جايگاه تمدني و وجود ذوق و نبوغ دیرینه در این سرزمین است .

وی نشانه های این نبوغ در خراسان حال حاضر را نمایان دانست و در ادامه نیشابور را نمونه این ادعا قرار داد و افزود: نيشابور يكي از شهرهاي مهم خطه پهناور خراسان و که در گذشته حلقه اتصال تمدن هاي ايران و بين النهرين و باختر بوده است .

مدير كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با بيان اين كه تداوم فرهنگي از گذشته در خراسان وجود داشته تصریح کرد : خطه خراسان هنوز به درستي مورد شناسايي و كاوش باستان شناسي قرار نگرفته و لازم است در حوزه تمدني اقدامات باستان شناسي و فعاليت هاي علمي مرتبط با كاوش در اين استان بيش از پيش افزايش یابد .

یادآوری می شود : پیش از پایان این نشست از كتاب «كاروان سراهاي خراسان» گردآوری رجبعلي لباف خانيكي ، محمود بختياري و بهزاد نعمتي نمايي شد ./س

 

برچسب ها: بافت ، اقلیمی ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.