‌مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت‌: در راستای اجرای قانون اخذ عوارض خروج از کشور تمامی هموطنانی که قصد خروج از طریق مرز هوایی فرودگاه‌ها را دارند، موظف به پرداخت عوارض مصوب هستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، مرتضی دهقان با بیان این مطلب اظهار داشت: برابر قوانین مصوب مسافران ایرانی که قصد خروج از کشور را دارند باید عوارض خروج از کشور پرداخت کنند.
 
وی ادامه داد: به استناد تبصره ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده، ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، در خصوص پرداخت وجوه عوارض خروج از کشور مستثنی شده‌اند بنابراین همه ایرانیان مقیم خارج از کشور برای خروج از کشور در صورت عدم ارائه کارنامه شغلی باید برابر مقررات عوارض خروج از کشور پرداخت کنند.
 
مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) اظهار داشت: از همه هموطنان که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند درخواست می‌شود که قبل از مراجعه به فرودگاه عوارض خروج از کشور خود را در شعب بانک ملی سراسر کشور پرداخت کنند تا در هنگام انجام فرآیندهای پذیرش مسافر و حضور در گیت‌های گذرنامه، با ارائه برگه واریزی به ماموران کنترل گذرنامه، به سهولت تردد کنند.
 
بنابراین گزارش براساس ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده برای سال جاری این رقم ‌برای هر مسافر به مقاصد بین‌المللی 75000 هزار تومان‌ و برای مقاصد زیارتی 37500 تومان است.

برچسب ها: عوارض ، بیمه ، سلامت ، کنترل ، مسافر ، تردد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.