محسن رضایی در جمع خبرنگاران؛

جلسه مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای شهر و شورای نگهبان برگزار می شود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از برگزاری جلسه مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای شهر، شورای نگهبان و شورای عالی استانها برای بررسی مشکلات شوراها خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در حاشیه پنجاه و هفتمین جلسه  علنی از چهارمین دوره شورای شهر تهران محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران با اشاره به روز ملی شوراها گفت: امروز به مناسبت روز ملی شوراها اعضای شورای اسلامی شهر تهران از بنده دعوت کردند که در این جلسه حضور داشته باشم که طی آن نیز خواسته‌هایی داشتند و مشکلاتی را مطرح کردند که در تلاش خواهیم بود که بتوانیم برخی از مشکلات را از طریق سیاست گذاری حل و فصل کنیم.

دبیر تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: موانعی امروز بر سر راه مدیریت محلی  در شورای شهرها قرار دارد که باید کمتر شود و مردم بتوانند از خدمات بیشتری برخوردار شوند و زندگی آرامتر وسالم‌تری را در شهر داشته باشند.

رضایی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر چگونگی کمک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص سندی که قرار است برای شهر تدوین شود و به امضای مقام معظم رهبری برسد اظهار داشت: این موضوع بستگی دارد به این که ابتدا عناوین مربوطه از سوی رهبر معظم انقلاب  ابلاغ شود که بر اساس آن سند را تدوین کنیم.

وی افزود: پس از اینکه عناوین از سوی رهبر انقلاب تدوین شد و اصلاحات لازم نیز در اسناد  بالا دستی به عمل آمد ابلاغ خواهد شد و مبنای قانونی خواهد بود.

رضایی در ادامه بیان داشت: اگر این سند تدوین و تصویب شود در واقع برنامه شورای ششم آغاز شده و قوانین مجلس نیز از این پس براساس این سیاستها خواهد بود.

دبیر تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران به درخواستی که اعضای شورای شهر از وی داشتند مبنی بر این که تقاضا های شورا در خصوص افزایش اختیارات آنها در شورای نگهبان رد خواهد شد و نیاز به کمک مجمع تشخیص مصلحت نظام است خاطر نشان کرد: می‌بایست جلسه مشترکی ما بین مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، شورای شهر و شورای عالی استانها برگزار شود تا بحثها و مشکلات شناسایی وبرای آن راه حل پیدا کرد.

انتهای پیام/




برچسب ها: مصلحت ، نظام ، اساس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار