مهتاره علیزاده پژوهشگر مستند "مختارنامه" در خصوص نیمه کار ماندن این اثر می‌گوید.

مهتاره علیزاده مسئول پژوهش کتاب و مولتی مدیای مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" در خصوص مستدسازی تمام مراحل آن به خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: در ابتدای تولید این مجموعه‌ تلویزیونی به پیشنهاد "محمود فلاح" قرار شد، تمام تلاش‌های عوامل مجموعه از بازیگر، گریمور، جلوه‌ها ویژه و ساخت دکور به گونه‌ای مستند ثبت شود.

وی افزود: ساخت این مستند به گونه‌ای بود که تمام زحمات دوستان ضبط و نگارش می‌شد تا تجربه‌ای برای عوامل دیگر آثار تاریخی و به نوعی کمکی برای کاهش زمان و هزینه‌های موجود در تولیدات این آثار باشد.

علیزاده در خصوص نگارش این مستند اظهار داشت: در این کار علاوه بر کار پژوهشی در خصوص روش فیلم‌برداری، مراحل لابراتور، دوبله، موسیقی، تصویربرداری هم صورت گرفت تا این کار به شکلی ملموس‌‌تر برای دانش آموختگان و علاقمندان به حرفه هنر و حتی استادان دانشگاه برای آموزش به هنرجویان مورد استفاده قرارگیرد.

وی تصریح کرد: برای ثبت این تصاویر مجدد، تمام شهرک و فضاها را  اندازه‌گیری کردیم و تمام جلو‌ه‌های ویژه، تمام نقشه‌ها و دیاگرام‌های حرکتی دوباره تهیه شد.

وی در خصوص دیگر محققان این پژوهش‌ عنوان کرد: در این پروژه 15 محقق و پژوهشگر، من را در شکل گیری این مستند یاری کردند و هم‌چنین بازیگران و دیگر عوامل مجموعه همکاری‌های چشم‌گیری با ما داشتند.

وی در خصوص ارزشی بودن این پروژه گفت: ساخت این مستند آن‌قدر برایم ارزش و اعتبار داشت که از بورسیه دکتری در فرانسه چشم پوشی کردم، اما متأسفانه کم لطفی مسئولان شامل حالمان شد و از سال 90 هیچ دریافتی نداشتیم و به همین دلیل این پژوهش نیمه کاره رها شده و تا به امروز هیچگونه رسیدگی به این موضوع صورت نگرفته است.

وی افزود: این طرح به نوعی یک طرح نخست در زمینه تولیدات آثار تاریخی بود و با شرایط اقتصادی موجود و این کتاب‌ها و تصاویر مستند می‌توانست در راستای تولیدات این گروه به لحاظ وقت و هزینه کمک شایانی باشد و آزمودن و خطاهای موجود در کار را به صفر می رساند، که متأسفانه الآن 2 سال است که این پروژه متوقف شده و هیچ رسیدگی تا به امروز صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم "سیما فیلم" توجهی به ساخت مجدد این پروژه تاریخی نیمه رها شده داشته باشد تا تلاش‌های چشم‌گیر تمامی گروه بی‌نتیجه نماند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مستند ، مختارنامه ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.