رئیس اداره دامپزشکی شهرستان جلفا گفت: در جریان سال 92 بیش از 613 تن انواع فرآورده خام دامی خوراکی و غیرخوراکی از این مرزهای این شهرستان صادر و ترانزیت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، جواد وطن خواه، اظهار کرد: این مقدار فرآورده که شامل صادرات دنبه گوسفندی و ماهی قزلآلا، و ترانزیت پوست خام گاوی و گوسفندی، گوست منجمد و سوسیس و کالباس میباشدهمراه با بازرسی کارشناسان این اداره و صدور گواهیهای مربوطه بوده است.

وی با اشاره به عملیات مبارزه با بیماریهای واگیر دامی و مشترک بین انسان افزود: 267 هزار و 570 نوبت سر گوسفند وبز و 13 هزار و 767 نوبت سر گاو و گوساله و نیز 681 قلاده سگ تحت عملیات واکسیناسیون قرار گرفتهاند.

وطن خواه افزود: در راستای ریشه کنی بیماری های مشترک در 668 راس دام عملیات تست سل و 460راس دام نیز عملیات تست بروسلوز صورت گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان جلفا تاکید کرد: دام زنده وارداتی از طریق این شهرستان پس از طی یک دوره قرنطینه 21 روزه و انجام معاینات بالینی لازم توسط کارشناسان دامپزشکی اعزامی به کشور ارمنستان، در کشتارگاههای تبریز، اردبیل،خوی و بناب کشتار شده اند.
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: صادرات ، ترانزیت ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.