برطبق آمارهای جهانی، شیوع ام اس در نواحی معتدل حدود پنج برابر بیشتر از سایر مناطق جهانی بوده و سفید پوستان دو برابر سیاه پوستان دچار این بیماری می‌شوند.

حمید نجاری متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: وضعیت بیماری ام اس در مناطق مختلف جهان بسیار متفاوت  است و در حالیکه در برخی از مناطق ام اس یک بیماری کاملا معمولی با شیوع پایین است، در برخی دیگر از مناطق ام اس به یکی از شایعترین بیماری‌ها تبدیل شده  و یک معضل بهداشتی و درمانی به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه ام اس در بین زنان شایع تر از مردان است، تصریح کرد: این بیماری در سنین جوانی و میانسالی شیوع بیشتری داشته و در افرادی که سابقه ابتلا به ام اس در خانواده آنها وجود دارد نیز شایعتر است.

نجاری تاکید کرد: بر طبق آمارهای جهانی، شیوع ام اس در نواحی معتدل حدود پنج برابر بیشتر از سایر مناطق جهانی بوده و سفید پوستان دو برابر سیاه پوستان دچار این بیماری می‌شوند.

وی یادآور شد: در سالهای اخیر موارد ابتلا به ام اس در جهان به شدت افزایش یافته و روز به روز نیز شاهد گسترش این بیماری هستیم.

نجاری خاطر نشان کرد: در ایران نیز که جزء کشورهای با شیوع متوسط از نظر ام اس است، موارد ابتلا به این بیماری در چند سال اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته که این موضوع نگران کننده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.