علی جنتی در آئین افتتاح نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کاغذ، توقیف روزنامه ابتکار و جمع‌آوری کتاب از نمایشگاه سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران علی جنتی در آئین افتتاح نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران با اشاره به روند برگزاری این نمایشگاه گفت: ما به دنبال آن هستیم که برگزاری این نمایشگاه را به اصحاب فرهنگ و هنر واگذار کنیم به همین جهت اقدامات مقدماتی نیز انجام شده است تا در سه چهار سال آینده برگزاری نمایشگاه کتاب و جشنواره‌های دیگر به اهالی خود فرهنگ هنر سپرده شود.

وزیر ارشاد در خصوص وضعیت کاغذ عنوان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که در تولید کاغذ در داخل کشور خودکفا شویم و وابستگی به کاغذ وارداتی را کاهش دهیم البته این؛ کار آسانی نیست.

وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که بخش خصوصی را در سمت کاغذ تقویت کنیم؛ لذا باید صندوق توسعه‌ی ملی و بانک‌ها وام‌های موردنیاز را در اختیار آنها قرار دهند تا ظرفیت تولید کاغذ افزایش پیدا کند. برای همین باید صنایع کاغذ در شهرهایی همچون خوزستان را توسعه دهیم.

جنتی در رابطه با توقیف روزنامه ابتکار گفت: ما با بستن هر روزنامه‌ای مخالفیم زیرا توقیف؛ روزنامه آخرین کار است. درباره‌ی روزنامه ابتکار نیز قوه‌ی قضائیه خود وارد عمل شده و ما درحال مذاکره هستیم تا مسئله‌ی توقیف روزنامه حل شود و این روزنامه دوباره منتشر شود.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با جمع‌آوری کتاب‌ها از نمایشگاه کتاب در سال گذشته گفت: امسال به دنبال آن هستیم که این کار صورت نگیرد لذا از ابتدا تلاش کردیم کتاب‌هایی که مخالف قوانین کشور است و ممکن است به وحدت ملی لطمه بزند؛ در نمایشگاه نباشند. اما تعداد زیادی از کتاب‌هایی که مجوز دارند و قانونی منتشر شده‌اند؛ می‌توانند در نمایشکاه کتاب ارائه شود.


انتهای پیام/اق
برچسب ها: ادبیات ، وزیر ارشاد ، کاغذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
خدا یا کشور ما را از شر واردات نجات بده و به مرحله صاردات مصنوعات با کیفیت و استاندارد برسان .
آخرین اخبار