دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران بر لزوم مدیریت یکپارچه پناهگاه حیات وحش میانکاله و جلوگیری از جدا سازی بخشی از آن تاکید کرد .

 

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران ساری ، ˈ احمدعلی مقیمی ˈ در دومین همایش شوراهای اسلامی بخش مرکزی بهشهر گفت : دولت به صراحت بر یکپارچه بودن میانکاله تاکید دارد و در همه مصوبات مربوط به این منطقه نیز این موضوع مشخص است 

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی افزود : گلستانی ها معتقدند در زمان جدا شدن از مازندران مرز آبی خود را مشخص نکرده بودند و پس از گذشت چندین سال به دنبال ترسیم مرز دقیق برای این استان هستند.

وی ادامه داد : بر اساس آن چه که تاکنون مشخص بود ، کانال ˈ خزینی ˈ مرز پذیرفته شده و قانونی دو استان مازندران و گلستان است و بدون هیچ تردیدی هر اقدامی که موجب خدشه دار شدن این مرز شود برای مردم و مسوولان مازندران پذیرفتنی نیست.

هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور در اسفند ماه سال 92 خط جدید مرزی بین شهرستان گلوگاه از توابع استان مازندران و شهرستان بندرگز از توابع استان گلستان در منطقه شبه جزیره میانکاله را تعیین کرد.

هیات دولت در این مصوبه در عین حال تاکید کرد که این مرز نباید مانع اعمال مدیریت یکپارچه بر زیست بوم شبه جزیره میانکاله شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران همچنین به طرح های در دست اقدام شهرستان بهشهر اشاره کرد و گفت : بهره برداری بموقع از 24 پروژه در دست ساخت شهرستان ، برطرف کننده بخشی از محدودیت ها و کمبودهای موجود در منطقه است.

وی افزود : در سال 92 و به دلیل مشکلات مالی ناشی از اعمال تحریم های گسترده ، هیچ بودجه عمرانی به بهشهر تعلق نگرفت اما با تلاش های فراوان و رایزنی های زیاد ، مانع از توقف در ساخت طرح های عمرانی شدیم.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : بودجه عمرانی بهشهر در سال گذشته 137 میلیارد ریال بود که مبلغی از این بودجه در اختیار مجموعه های شهرستانی قرار نگرفت ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.