استفاده از بسته هاي خبري مراكز استان ها فضاي خبر در شبكه هاي سراسري را متنوع كرده است.

 به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه ملی؛ معاون امور استان هاي صدا و سيما در نشست مشترك داوران بخش هاي خبر و پژوهش هجدهمين جشنواره توليدات مراكز استان ها با بيان اين نكته به ظرفيت هاي گسترده فرهنگي،اقتصادي، اجتماعي و سياسي در كشور اشاره كرد و افزود: خبر در مراكز مي بايست سوژه هاي بكر استان ها را متناسب با الزامات و ضرورت هاي منطقه اي  شناسايي و به  بهترين شكل به مردم كشور معرفي كند.

كيومرث طهماسبي بر نقش اعتماد ساز گزارش هاي خبري مراكز براي رسانه ملي تاكيد كرد و گفت: توليدات خبري مراكز استان ها در موضوعات مختلف كشور جريان ساز  و موثر بوده است،بطوريكه بسياري از حماسه هايي كه در كشور شكل مي گيرد،نتيجه همدلي و پرداخت مناسب همكاران مراكز استان ها به خبرهاي آن موضوع است.

معاون امور استان ها موفقيت هر برنامه را در تحقيق و پژوهش علمي پيش از آن بيان كرد و تصريح نمود: بدون شك تحقيق و پژوهش نسبت به موضوع پيش از توليد علاوه بر صرفه جويي در هزينه باعث سرعت در تهيه برنامه مي شود.

وي تاكيد كرد راهبرد توليدات پژوهشي بايد كاربردي و منجر به توليد شود. طهماسبي افزود: انتظار اين است كه به پيوست هر برنامه توليدي حداقل يك صفحه پژوهش و تحقيقات وجود داشته باشد زيرا برنامه اي كه مستحضر به پژوهش نباشد،ابتر است.

 در اين نشست صادق مقدسي رئيس مركز تحقيقات وسنجش برنامه اي صدا و سيما با اشاره به تصويب 591 پژوهش در مراكز از سال 88 تا كنون گفت: اين پژوهش ها در 5 گروه كاربردي، راهبردي منجر به توليد، پيمايشي، تحليل محتوا و گفتمان انجام شده است.

وي افزود: دو گروه طرح هاي پژوهشي راه يافته به جشنوارهجدهم توليدات مراكز را داوري مي كنند.

مديركل اخبار استان ها هم تعداد آثار راه يافته به مرحله داوري را 490 عنوان بيان كرد و گفت اين آثار در سه بخش خبر راديو، خبر تلويزيون و خبر مكتوب هستند كه توسط سه گروه داوري خواهند شد.

بنابراين گزارش؛ در پايان اين نشست احكام داوران بخش خبر و پژوهش هجدهمين جشنواره توليدات مراكز توسط معاون امور استان ها به آنها ابلاغ شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: فضا ، سراسری ، شبکه ، برنامه ، معاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار