"رجب طیب اردوغان "نخست وزیر ترکیه با اشاره به پیام تسلیت خود به مناسبت سالروز وقایع 24 آوریل 1915 میلادی گفت باید وقایع تاریخی را با نگاهی متفاوت بررسی کنیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه، 

نخست وزیر ترکیه با اشاره به پیام تسلیت خود به مناسبت سالروز وقایع 24 آوریل 1915 میلادی گفت: باید وقایع تاریخی را با نگاهی متفاوت  بررسی کنیم. 

"رجب طیب اردوغان " نخست وزیر ترکیه دیروز در نشست فراکسیون نمایندگان حزب عدالت و توسعه در مجلس ترکیه با اشاره به پیام تسلیت خود به مناسبت وقایع 24 آوریل 1915 میلادی ترکیه عثمانی گفت: امیدواریم دولت ارمنستان و سازمان های ارامنه غرب این گام جسورانه ما را درک کنند.

وی تاکید کرد، انتظار داریم آنان نیز گام های جسورانه بردارند.

نخست وزیر ترکیه گفت: نباید از وقایعی که صد سال پیش روی داده است به عنوان ابزاری برای مقاصد سیاسی استفاده کنیم. باید بررسی این موضوع را به دانشمندان و تاریخدانان واگذار کنیم.

اردوغان گفت: همه دولت ها باید جسارت رویارویی با تاریخ خود را داشته باشند. 

وی گفت: دولت ها و ملت هایی که از رویاروی با وقایعی که صد سال پیش روی داده است، هراس داشته باشند قادر به اصلاح امور خود نخواهند بود.  

نخست وزیر ترکیه گفت: من بار  دیگر بخاطر رنج هایی که 99 سال پیش شهروندان عثمانی متحمل شدند و شماری از آنان جان خود را از دست دادند، تسلیت می گویم و امیدوارم مردم ترکیه هیچگاه بار دیگر گرفتار چنین وقایع تلخی نشوند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار