مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: تبادل نظر گردشگری با محوریت اکوتوریسم، گردشگری دریایی و سلامت بین مازندران و آستراخان روسیه برقرار می‌شود.

 

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران ساری ، دلاور بزرگ‌نیا در جلسه یادداشت تفاهمنامه آستراخان روسیه با مازندران اظهار داشت: هفته‌های فرهنگی در دو استان در تقویم روابط طرفین تعریف شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه مبادلات تجاری و بازرگانی در حوزه صنایع دستی و جشنواره اقوام حاشیه دریای خزر بین دو استان برقرار می‌شود.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه سال‌ها بین دو مازندران و آستراخان ارتباط وجود داشت اما زمینه اجرایی فراهم نبود ولی از این پس گام‌های اجرایی به سرعت برداشته می‌شود، اذعان داشت: امیدواریم پیامد روابط دو منطقه انتقال فرهنگ و تبادل فرهنگی باشد.

این مسئول بیان کرد: بر اساس این تفاهمنامه، تبادل مهارت‌های ورزشی، انجام تورنمنت و تورهای مرتبط ورزشی بین دو استان اجرایی می‌شود.

معاون وزیر ورزش و جهانگردی آستراخان نیز گفت: انجمن‌ها و اتحادیه‌های گردشگری آستراخان بر فعالیت مشترک گردشگری تاکید دارند و هر یک نیز در چندین شرکت جهانگردی عضو هستند.

تاتیانا نیکولا یونا پوروبلوا از آمادگی آستراخان برای برگزاری سمینارها و تبادل اطلاعات علمی در زمینه گردشگری خبر داد و گفت: این دو استان می‌توانند در زمینه توریسم درمانی، اکوتوریسم و شکار همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مازندران استانی زیبا است و امیدواریم این روابط گسترش یابد، اظهار داشت: با رضایت طرفین ارتباط ورزشی و توسعه صنعت توریسم بین دو استان برقرار شود.

مسئول گروه گردشگری اتاق بازرگانی مازندران نیز گفت: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی این امکان را دارد تا در راستای همکاری‌های دو جانبه با تمام کشورها به ویژه آستراخان شرایط لازم را فراهم کند.

محمد کاوه به برپایی دفتر هواپیمایی مشترک دو استان اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد زیادی از روسیه به کشورهای مختلف سفر می‌کنند در حالی که مازندران دارای جاذبه‌های بی‌نظیری است که می‌تواند برای آنان پرجاذبه باشد و آب و هوای آن به نحوی است که در تمام فصول سال برای مسافرت مناسب است.

کاوه از نخستین اجلاس گردشگری سلامت در اگوست سال جاری در مازندران خبر داد و گفت: برای کسب اطلاعات بیشتر از کشورهای دنیا سایتی نیز راه‌اندازی شده است./س

برچسب ها: تبادل ، گردشگر ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.