معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: در صورتی که دستگاه های دولتی بتوانند از منابع مالی خودشان حقوق متقاضیان استخدام در طرح مهر آفرین را بپردازند، معاونت برنامه ریزی مجوز جذب و استخدام را صادر می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محمدباقر نوبخت در سفر سه شنبه به کرمان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اگر دستگاه های دولتی اعلام کنند که به این نیروها نیاز دارند ، از نظر معاونت برنامه ریزی و شخص بنده مورد تایید است، اما مجوز استخدام از سوی ما زمانی صادر می شود ، دستگاه دولتی که اعلام نیاز کرده است ، بتواند حقوق نیروی جدید را بپردازد.

وی با اشاره به کمبود منابع دولتی خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی های انجام شده 235 هزار میلیارد تومان بودجه امسال دولت است که از محل فروش نفت، اخذ مالیات ها ، فروش اوراق مشارکت و واگذاری سهام کارخانجات تأمین می شود و در بخش های عمرانی، هزینه های جاری دولت و مطالبات گذشته در قالب لایحه به مجلس ارائه شده است.

نوبخت تصریح کرد: دولت منبعی برای تأمین بودجه استخدام متقاضیان طرح مهر آفرین ندارد و دستگاه دولتی که بتواند از منابع مالی خودش حقوق این افراد را تأمین کند، استخدام و جذب بلامانع است.

وی با اشاره به اینکه در دولت قبل منابع طرح مهرآفرین برای استخدام و تبدیل وضعیت از محل صرفه جویی دستگاه های دولتی در نظر گرفته شده بود و پیش بینی این بود که صرفه جویی صورت گیرد ، یادآور شد: بر اساس همین عده ای مراحل استخدامی را طی کرده اند و اگر دستگاهی بتواند منابع مالی را تامین کند، اجازه و امکان این را دارد که نیروهای طرح مهر آفرین را در آن دستگاه به کار گیرد.

نوبخت از استاندار و رییس مجمع نمایندگان استان خواست تا با حضور در معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری طی روز های آینده ، جلسه ای با کارشناسان این معاونت برگزار کنند تا در مورد مشکل استخدام متقاضیان طرح مهر آفرین تعیین و تکلیف شود.

 نوبخت افزود: دولت بايد 22 هر ماه 3 هزار و 500 میلیارد تومان بین 77 میلیون و 500 هزار نفر از مردم توزیع و تقسیم کند.

وی خاطرنشان کرد: در نام نویسی جدید یارانه ها 2 میلیون و 400 هزار نفر به ما پاسخ مثبت دادند و از گرفتن یارانه صرف نظر کردند که مبلغی بالغ بر هزار و 200 میلیارد تومان صرفه جویی شد و این اعتبار در بخش تولید و ارزان کردن دارو و هزینه های درمان در بیمارستان ها اختصاص می یابد.

نوبخت در مورد نحوه پرداخت یارانه ها گفت: در حال حاضر یارانه به دو صورت بین مردم تقسیم می شود ، بخش اول به صورت یارانه نقدی به مبلغ 45 هزار و 500 تومان است که به افرادی که نام نویسی کرده اند، در اردیبهشت پرداخت می شود.

وی افزود: در بخش دوم ، یارانه به صورت سبد کالا برای کسانی که واجد شرایط باشند ، اختصاص می یابد و در سال 93 سبد کالا به صورت طرح تأمین امنیت غذایی به خانوارهایی که شامل طرح اند، داده می شود.

نوبخت به درخواست بخشودگی تسهیلات قبل از زلزله بم اشاره و خاطرنشان کرد: اگر این مطالبات به بانک ها برگشت نشود ، بانک ها دیگر قدرت این را ندارند که در صورت بروز حوادث تسهیلات پرداخت کنند، البته کسانی که شرایط خاص دارند ، دولت تعهد و تضمین داده است ، این مطالبات را که قابل برگشت نیستند ، به بانک ها بپردازد./س

 

برچسب ها: استخدام ، دستگاهها ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۰:۵۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام هادی جان خوبی باتشکر از اینکه تونستی یک وبلاگ درست کنی وبچه ها را جمع کنیم نام من اسفندی میباشد
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۰:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
دوستان آذربایجان شرقی لطفا به این صفحه بیاید تا راحت تر بتونیم هماهنگ بشیم
azarbayjansharghi.blogfa.com
France
amir
۲۲:۲۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام یه پیگیری هم در مورد بچه هایی که آزمون استانداری های کشور رو دادن و قبول شدن و مصاحبه هم رفتن، انجام بدید. الان 2 ساله که منتظریم بریم سر کار. ما با آزمون بودیم نه مهرآفرین.
شما رو به خدا کار ما رو هم پیگیری کنید
التماس دعا