به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
به گفته وی، در سال 88 کمیته فنی شورای عالی ترافیک کشور مقرر کرد که پروژه منوریل در کرمانشاه ساخته شود و براساس همین مصوبات، معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری طی موافقتنامهای با شهرداری کرمانشاه آن را عملیاتی کرد.
سرپرست سازمان قطار شهری کرمانشاه تصریح کرد: در سال 89 مصوبات این پروژه در ردیف بودجه مجلس قرار گرفت و از تابستان 90 عملیات اجرایی ساخت منوریل در کرمانشاه آغاز شد.
وی با بیان اینکه تاکنون این پروژه 12 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، خاطرنشان کرد: با وجود انتقادات و نظراتی که در گذشته و در حال حاضر وجود دارد، مقرر شده که منوریل کرمانشاه به قطار سبک شهری تبدیل شود.
ساسانی با اشاره به اینکه مسئولان جدید استان بسیار منطقی و کارشناسانه با موضوع تغییر سیستم منوریل کرمانشاه برخورد میکنند، افزود: تغییر سیستم منوریل به قطار سبک شهری بهمنظور جلوگیری از بههمریختگی فضای شهر و بهدلیل کم بودن عرض خیابانهای مرکز شهر است.
به گفته سرپرست سازمان قطار شهری کرمانشاه، مصوبات احداث قطار شهری و سیستمهای ریلی تنها برای هفت کلانشهر کشور در نظر گرفته شده بود که سهم شهرهای کرمانشاه و قم از این تعداد منوریل بوده است.
وی ابراز داشت: با وجود اینکه سیستمهای ریلی و منوریل در سراسر دنیا احداث میشوند، به مراتب تیراژ استفاده از قطار سبک شهری نسبت به منوریل بیشتر بوده و امکان استفاده مسافران از قطار سبک شهری را در هر ایستگاه فراهم میکند.
این مسئول تصریح کرد: پیشبینی میشود با راهاندازی سیستم قطار سبک شهری در کرمانشاه، روزانه 16 هزار مسافر در 22 دقیقه با 80 واگن بهصورت رفت و برگشت از سهراه مسکن تا میدان فردوسی کرمانشاه جا بهجا شوند.
به گفته سرپرست سازمان قطار شهری کرمانشاه، اعتبارات لازم برای ادامه ساخت پروژه قطار سبک شهری در کرمانشاه از بودجه محل اعتبارات سرمایه ملی کشور تامین میشود./س