ششمین دوره مسابقات ملی روبات پرنده صبح امروز با حضور ۱۵ تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد.

کرمی دبیر اجرایی مسابقات ملی روبات پرنده در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: این دوره از مسابقات دانشجویی روبات پرنده با حضور ۱۵ تیم دانشجویی از شهرهای تهران، آبادان، بابل، سنندج، اسلام شهر، رضوان شهر و خمین شهر برگزار شد. 

وی افزود: در این مسابقه هر تیم که با روبات پرنده خود بتواند در زمان مشخص مراحل مسابقه را طی کند به عنوان برنده اعلام می‌شود، مراحل مسابقه شامل حرکت مارپیچ روبات بین موانع، تهیه عکس هوایی، حمل وزنه، پرواز و فرود صحیح است. 

دکتر محمود مانی عضو هیئت علمی دانشگاه امیر کبیر و دبیر مسابقات ملی هوا و فضا نیز اذعان داشت: در سال ۸۵ شورای دانشکده هوا و فضای دانشگاه امیر کبیر با هدف معرفی رشته هوا و فضا به دانش آموزان و علاقه‌مندان و کشف و جذب مستعدین این رشته اقدام به برگزاری این مسابقات نمود. 

وی افزود: در سه دوره ابتدایی، مسابقات به صورت دانش آموزی و محدود به تهران بود اما در سالهای بعد بخش دانشجویی و ملی به آن اضافه شد. 

دکتر مانی اظهار کرد: هر ساله سعی می‌شود سطح مسابقات به گونه‌ای افزایش یابد که در اصل آن تغییر ایجاد نشود اما جنبه علمی‌تر و فنی تری داشته باشد. 

وی همچنین اضافه کرد: با همکاری‌های خوبی که بین دانشگاه امیر کبیر و ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی در حال انجام است، امیدواریم پیوند خوبی بین دانشگاه و صنعت برقرار گردد و از نیروهای مستعد و توانمندی در این راستا استفاده شود، چنانچه تاکنون نیز ایده‌های خلاق ارائه شده در این مسابقات بعضا به مرحله تولید رسیده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.