مسکو در بیانیه‌ای از خبرها پیرامون استفاده جبهه النصره از گاز کلر در "کفر زیته" سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از " روسیا الیوم"، وزارت امورخارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای از خبرها پیرامون استفاده "جبهه النصره " از گاز کلر در حین درگیری این گروه با نیروهای دولتی که منجربه کشته شدن دو تن و مجروح شدن حدود 100 تن گردیده‌است ابراز نگرانی کرد. 

وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه خود گفته است : ما بارها در مجامع بین‌المللی از جمله شورای امنیت درباره خطرناک و غیرقانونی بودن مواد سمی موجود در اختیار مخالفان هشدار داده‌ایم و گفته‌ایم که نمی توان از این مسأله که ممکن است گروه‌های مسلح مخالف به سلاح‌های شیمیایی دست یابند و آنها را برضد نیروهای دولتی بکار برند چشم پوشی نمود؛ اما از بخت بد کسی به هشدارهای ما توجهی ننمود.

این بیانیه سپس می‌افزاید: روسیه بار دیگر اعلام می کند که بنابر مصوبه بین المللی 2118 که بر طبق آن کشورهای عضو شورای امنیت را موظف می‌گرداند تا تمامی نقض قوانینی که در مصوبه 1540 آمده که از جمله آن‌ها، خرید سلاح شیمیایی و انتقال آن است، را به این شورا ابلاغ نمایند، پایبند است.

در این بیانیه همچنین آمده است که دولت سوریه با سرعت اعلام آمادگی نموده است تا از مجموعه‌ای از کارشناسان سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی برای تحقیق پیرامون بکارگیری کلر در سوریه تحقیق نمایند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۰۰:۰۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
لعنت خدا ونفرین پیامبر وائمه برگروه جاهل ،بی غیرت ونوکر اسراییل.
آخرین اخبار