شاخص کل نیز امروز 12 واحد بالا رفت و در عدد 78 هزار و 164 قرار گرفت. نمادهای مخابرات ، مپنا، ایران خودرو، سایپا و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران سرمایه گذاران بیش از 687 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در نتیجه معاملات آخرین روز کاری هفته بیش از 687 میلیون برگه سهم و حق تقدم توسط سرمایه گذاران در 62 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد که ارزش این مبادلات رقمی بالغ بر دو هزار و 83 میلیارد ریال بود.
 
شاخص کل نیز امروز 12 واحد بالا رفت و در عدد 78 هزار و 164 قرار گرفت. نمادهای مخابرات ، مپنا، ایران خودرو، سایپا و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در مقابل نمادهای هلدینگ پارسیان و هلدینگ خلیج فارس با بیشترین تاثیر منفی بر این متغیر مانع رشد بیشتر آن شدند.
 
همچنین امروز شاخص صنعت نیز 31 واحد بالا رفت و شاخص بازار اول در حالی رشد 76 واحدی داشت که شاخص بازار دوم شاهد افت 331 واحدی بود.
 
امروز صنعت رادیویی در بین 39 صنعت حاضر در بورس در صدر برترین ها ایستاد. صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد متعلق به نمادهای لیزینگ خودرو، جام دارو،سایپا، لیزینگ رایان سایپا، تراکتورسازی ایران، لیزینگ ایرانیان و الکتریک خودرو شرق بود.
 
این در حالی بود که نمادهای سیمان خاش، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی،نوسازی و ساختمان تهران،گلتاش،سیمان تهران،توریستی و رفاهی آبادگران و سیمان کارون با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
 
همچنین طولانی ترین صف های خرید نیز متعلق به نمادهای سایپا، پارس خودرو، داروسازی زهراوی، لیزینگ رایان سایپا، سیمان فارس، عمران و توسعه فارس و ایران ترانسفو بود.
 
در مقابل نمادهای سیمان فارس و خوزستان، سرمایه گذاری صنعت بیمه،نیرو ترانس، افست، معادن بافق، کشتیرانی و پارس پامچال با سنگین ترین صف های فروش در انتهای جدول معاملات نشستند.
 
امروز مخابرات با معامله 129 میلیون سهم به ارزش 442 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. پس از آن بانک صادرات با معامله 85 میلیون سهم و سایپا با معامله 34 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را داشتند. همچنین سرمایه گذاری غدیر با معامله 146 میلیارد ریال و مپنا با معامله 108 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار