وزیر سابق دادگستری آمریکا از محدودیت هایی سخن گفت که آمریکایی ها پس از جنگ خلیج فارس در دهه ی نود ، ایجاد کرده بودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین، وزیر سابق دادگستری آمریکا از محدودیت‌هایی سخن گفت که آمریکایی ها پس از جنگ خلیج فارس در دهه ی نود ، ایجاد کرده بودند.

"رمزی کلارک" وزیر سابق دادگستری آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین درباره سیاست های  آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت: پس از پایان جنگ اول خلیج فارس در عراق و در سال 1991  هیئتی برای تشکیل دادگاهی برای محاکمه مجرمان جنگ تشکیل شد و در هفته اول پس از جنگ به مناطق مختلف بغداد و بصره رفتیم و به مناطقی که در معرض بمباران قرار گرفته بود مراجعه کردیم. آنجا طی دو روز بمباران شده بود و همه این منطقه ویران شده بود. در آن موقع همه خبرنگاران آمریکایی اخراج شدند و فقط یک خبرنگار استرالیایی باقی ماند تا وقایع را به طور مختصر بیان کند. 

وی افزود: ما بر اساس آن یک فیلم تهیه و یک کتاب چاپ کردیم. نام آن کتاب را «جنگ در این زمانه» گذاشتیم.

 وی در پاسخ به اینکه آیا شما در آن زمان موفق به تشکیل دادگاهی برای محاکمه مجرمان جنگی شدید یا نه گفت: بله البته این یک دادگاه رسمی نبود و ما نمی توانستیم مجرمان را به زندان بیاندازیم اما ما افکارعمومی را آگاه کردیم و برخی از کشورها را با خودمان همراه نمودیم. این جنگ علیه مردم به راه انداخته شد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار