رییس مرکز منطقه ای و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از جایگاه ممتاز و برتر دانشگاه های ایران در نظام رتبه بندی تایمز خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ جعفر مهراد ادامه داد : بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی نظام رتبه بندی تایمز دانشگاه های صنعتی شریف و دانشگاه تهران، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار گرفتند .

مهراد بیان کرد: رتبه بندی دانشگاه ها نشان می دهد که دانشگاه هایی مانند صنعتی شریف و دانشگاه تهران هر سال نیز رتبه برتری را در این نظام یاد شده در جمع هزاران دانشگاهی که رتبه بندی می شوند بدست می آورند.

وی افزود: همچنین دانشگاه های تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران در برخی از رشته های موضوعی، رتبه های قابل توجهی کسب کرده و به عنوان دانشگاه های ممتاز و برتر معرفی شده اند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر است .

ایران بعد از ایالات متحده که 60 سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و نیز بعد از کشور هلند، سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرده‌ است .

دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز است .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.