نایب رئیس اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی از مهمترین استان‌های ایران به لحاظ دارا بودن چهار بخش صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری است.

توکلی زاده د ر گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد با بیان اهمیت استان خراسان رضوی در این چهار بخش افزود: در بخش صنعت هزار واحد تولیدی، غذایی، صنعتی، نساجی، شیمیایی در استان خراسان رضوی مشغول به فعالیتند و ذخایر معدن نظیر سنگ آهن، مس، منیزیم، فولاد، فیروزه در استان خراسان رضوی وجود دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک این استان به قطب فولاد کشور تبدیل خواهد شد.

وی گفت: در بخش کشاورزی به دلیل تنوع آب و هوایی خراسان رضوی بزرگترین تولید کننده زعفران جهان است که محصولات خود را به بیش از 35 کشور جهان صادر می‌کند همچنین استان ما دومین تولید کننده پسته کشور، زیره، انار و چغندر قند است.

توکلی زاده بیان کرد: در شرایط کنونی جهان کشورها و تولید کنندگانی موفقند که کالا و خدمات خود را با کیفیت مطلوب و قیمتی مناسب عرضه کنند.

وی همچنین تاکید کرد: ایران به دلیل دلیل واقع شدن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب و بهره مندی از موهبت دسترسی به دریای خزر و خلیج فارس ایران نقش مهمی در زنجیره تامین کالاهای کشورهای آسیای میانه ایفا می کند.

انتهای پیام//س

برچسب ها: صنعت ، معدن ، گردشگری ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.